סיעת יש עתיד־תל”ם מתכוונת להעלות ביום רביעי השבוע להצבעה במליאת הכנסת את הצעת החוק לפיזור הכנסת ולהקדמת הבחירות, אולם גורמים פוליטיים בכנסת מעריכים כי הסיעה תדחה את ההצבעה למועד אחר, שבו יבשילו תנאים פוליטיים להשיג לה תמיכה. גורם בכיר בכחול לבן אמר אמש ל"מעריב": “לא נתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת של יש עתיד. אנחנו לא עובדים אצל לפיד ולא רוקדים לפי החליל שלו”. יו”ר הקואליציה ח”כ מיקי זוהר (ליכוד) הבטיח: “אם הם יעלו את הצעת החוק לפיזור הכנסת, נדאג להפיל אותה”.

בתוך כך, יש עתיד־תל”ם מתכוונת להעלות היום במליאה הצעת אי־אמון קונסטרוקטיבית בממשלה, תחת הכותרת “כישלון הממשלה בהעברת תקציב מדינה והפקרת האזרחים נוכח משבר הקורונה”. בדברי ההסבר להצעת האי־אמון, כתב יו”ר סיעת יש עתיד־תל”ם, ח”כ מאיר כהן, כי “הממשלה הגדולה והבזבזנית בתולדות המדינה, המורכבת מ־36 שרים ו־16 סגני שרים, מנותקת ממצבו הכלכלי הקשה של הציבור. בעוד לכל אחד מהשרים וסגני השרים יש נהג, צוות עוזרים נרחב, ותקציבים שלא יועילו בדבר לציבור, אזרחי ישראל מתקשים להתמודד עם המשבר הכלכלי: עסקים נסגרים, העצמאים קורסים, וישנם מאות אלפי מובטלים”.

יאיר לפיד עונה לנתניהו בכנסת. צילום: ערוץ כנסת

לדבריו ח”כ כהן: “הפוליטיקה הקטנה שמובילה את כחול לבן לאיים ולא לקיים – פוגעת באזרחי המדינה, ואילו הניסיון הבלתי פוסק של הליכוד לשמור לנתניהו את נקודות היציאה לבחירות חדשות בשל חוסר בתקציב – מזלזל בציבור. במקום לדאוג לטובת ישראל, שני הצדדים הם לא יותר מקו ההגנה האחרון של ראש הממשלה, שנכשל בטיפול במשבר הקורונה. זהו כישלון ערכי ותפקודי עם המשבר הכלכלי, ועל כן הצעת אי־אמון זו”.

היום יועלו במליאה עוד שלוש הצעות אי־אמון בממשלה: “כישלון הממשלה בהתמודדות עם המצוקה הכלכלית בחברה הערבית אשר התעצמה עם משבר הקורונה” (הרשימה המשותפת - חד”ש, רע”מ, תע”ל, בל”ד); “מדיניות מפלה של רשות האוכלוסין וההגירה ומשרד הפנים, וההסתה לגזענות מצד חברי סיעת ש”ס כלפי עולי ברית המועצות לשעבר” (ישראל ביתנו); ו”כישלון הממשלה בתחום הכלכלי, החברתי, האזרחי והמדיני” (מרצ).