מגמת הסחף בכוחה של הליכוד נבלמה. כך עולה מסקר מנדטים המצביע על התחזקות של מפלגת השלטון. על פי הסקר, שנערך עבור “מעריב־סופהשבוע” על ידי מנחם לזר, מנהל פאנלס פוליטיקס, הליכוד בראשות בנימין נתניהו מקבלת 30 מנדטים, לעומת 28 מנדטים בסקר הקודם שנערך לפני כשבועיים. עם זאת, גם ימינה בראשות נפתלי בנט מתחזקת, ובסקר הנוכחי היא מקבלת 23 מנדטים לעומת 21 בסקר הקודם.

נתניהו על החיסון של פייזר: "יגיע לישראל בינואר"

יש עתיד בראשות יאיר לפיד שומרת על כוחה – 17 מנדטים, אבל כחול לבן בראשות בני גנץ מקבלת 9 מנדטים, לעומת 10 בסקר הקודם. גם הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה נחלשת במנדט, והיא מקבלת על פי הסקר 11 מנדטים. מפלגות נוספות המאבדות מנדט הן ישראל ביתנו (8 מנדטים) ומרצ (5 מנדטים). לעומתן, ש”ס (9 מנדטים) ויהדות התורה (8 מנדטים) שמרו על כוחן. 

מסיכום תוצאות הסקר עולה עוד שלגוש הליכוד־חרדים יש 47 מנדטים, לעומת 45 בסקר הקודם. בסקר השתתפו 540 חברים בפאנל של פאנלס פוליטיקס באינטרנט, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18.

סקר מעריב 13/11/20 (צילום: מעריב אונליין)
סקר מעריב 13/11/20 (צילום: מעריב אונליין)

בנוסף, על פי סקר שנערך עבור 103FM על ידי מכון המחקר מאגר מוחות, 40% מכלל משתתפי המדגם סבורים שנתניהו הוא המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה, לעומת 24% הסבורים שבנט הוא המתאים ביותר. כאשר נשאלו בסקר מועמדים נוספים, 32% סברו שנתניהו הוא המתאים ביותר, ואחריו דורגו: בנט 21%, לפיד 8%, גנץ 7% וליברמן 4%. 28% נוספים השיבו תשובות אחרות. עדכונים נוספים בתוכניתו של ניסים משעל הבוקר ב־103FM.

ככל שאוזל הזמן שנותר עד סוף מועד העברת תקציב המדינה, כן גובר הלחץ בתוך כחול לבן על היו”ר גנץ. חלק מאנשי הסיעה טוענים כי על פי כל ההערכות, נתניהו לא מעוניין להגיע לרוטציה ומוביל לבחירות. לפיכך, עדיף לגנץ להוביל ולא להיגרר ולהכריז על הליכה לבחירות עוד לפני סוף דצמבר. חלק מחברי הסיעה המזוהים עם שר המשפטים אבי ניסנקורן אף איימו לאחרונה להוביל לפיצול בתוך הסיעה אם גנץ לא יקבל “החלטה אמיצה ומתבקשת”, כלשונם.