הפגנות המחאה נגד הממשלה והעומד בראשה, בנימין נתניהו, התקיימו הערב (שבת) במאות מוקדים ברחבי הארץ, זה השבוע ה-22. כ-2,000 בני אדם הפגינו מחוץ למעונו הרשמי של נתניהו ברחוב בלפור בירושלים, ומאות צעדו ברחובות תל אביב. כ-400 מוחים הגיעו לביתו הפרטי של נתניהו בקיסריה, שם זכו לקריאות גנאי מצד תומכיו של רה"מ שהתקהלו במקום. במהלך המחאות שהתקיימו לאורך היום, עוכבו או נעצרו לחקירה 25 חשודים בגין הפרת הסדר הציבורי וחסימת כבישים.

כוחות המשטרה נפרסו באזור כיכר פריז, רחוב עזה, בן מימון והרחובות הסמוכים על מנת לאפשר את חופש המחאה לכלל האזרחים, לשמור על בטחון הציבור, הסדר הציבורי ובריאות הציבור.

מפגינים נגד נתניהו בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינים נגד נתניהו בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

הפגנת מחאה נגד בנימין נתניהו בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת מחאה נגד בנימין נתניהו בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

מפגינים נגד נתניהו בת''א (צילום: אבשלום ששוני)
מפגינים נגד נתניהו בת''א (צילום: אבשלום ששוני)

מוקדם יותר פעלה המשטרה באזור מחלף חמד בכביש 1, לאחר שבמקום החלה תהלוכה שלא תואמה ולא קיבלה את אישור המשטרה, לכיוון ירושלים. מדובר במחאה נגד אי-הקמת ועדת חקירה בנושא פרשת הצוללות.

המחאה בכביש 1, קרדיט אמהות נגד אלימות המשטרה

המפגינים החלו בתהלוכה, "תוך שהם מהווים סיכון לחייהם ולחיי משתמשי הדרך, תוך שהם לא נשמעים להוראות השוטרים וחלקם אף התעמתו עמם", נכתב בהודעת המשטרה. בתוך כך, עצרו השוטרים 23 חשודים בהפרת הסדר הציבורי.

כוחות המשטרה חסמו לתנועה את כביש 1 לכיוון מזרח, וכן הקימו מספר מחסומים במטרה לבלום את התקדמות המפגינים, במטרה להוריד אותם מצירי התנועה ולפתוח את הכביש ובסופו של דבר הצליחו לבלום את מרבית הצועדים באזור מחלף בית זית, דבר שאפשר את פתיחת הכביש לתנועה מחדש. 

הפגנת מחאה נגד נתניהו בת''א (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנת מחאה נגד נתניהו בת''א (צילום: אבשלום ששוני)

בתגובה למעצרים, נמסר מתנועת "קומי ישראל": "מצער מאד שהמיליציות החמושות של אוחנה לא מתעסקות בכזו אובססיביות בפרשת הצוללות כמו שהן מתעסקות בצוללות מתנפחות של מפגינים. משטרת ירושלים, מוכיחה שוב, שהפכה לגוף פוליטי, ובמקום לאבטח את המפגינים, בוחרת לאבטח את השקרים של נתניהו".

תנועת "הדגלים השחורים" מסרה בתגובה, כי "מקרי התקיפה הערב הם תוצאה ישירה של ההסתה של נתניהו. מדינת ישראל נמצאת בשבר הגדול ביותר בתולדותיה, זוהי הפעם הראשונה שבעת משבר העם מפולג - זהי מורשת נתניהו. הכל עדיף על המשך שלטונו של נתניהו, גם בחירות".