שר התקשורת, יועז הנדל, הסביר בראיון מיוחד עם עורך הג'רוזלם פוסט, יעקב כץ, בפסגת העסקים של מעריב 2020 מדוע החרים את ישיבת הממשלה בתחילת השבוע, והשיב לאמירות של יאיר נתניהו נגד בני הקיבוצים.

ביום ראשון החרמת את ישיבת הממשלה, וזה נראה שנתניהו וגנץ מתואמים. אנחנו לקראת בחירות או לא?
"אני מעריך שאנחנו לקראת בחירות מהטעם הפשוט שאנחנו לא מצליחים לתת מענה לטיפול בקורונה, בכלכלה ובחברה הישראלית. אנחנו נכשלים בשלוש המשימות האלה, אני כשר תקשורת שזה משרד של רגולציה, מצליח לעבוד, אבל בכל פעם שאני רואה שצריך לשלב ידיים, בעיקר עם שר האוצר וראש הממשלה, זה לא עובד. החרמתי כי פוגעים בפריפריה. מעל 170 ראשי רשויות מבקשים אינטרנט מהיר, אנחנו דוחפים לזה, והם עוצרים את זה. כשהם עוצרים מהלך כזה וטיפול בכלכלה, בחברה ובקורונה - אז לממשלה אין זכות קיום".

שר התקשורת יועז הנדל בכנס מעריב. צילום: ליאור לב

לכחול לבן יש זכות קיום?
"אני לא פרשן של כחול לבן, אני מאוד אוהב את בני גנץ. אני חושב שהוא עשה צעד אמיץ בפוליטיקה וקיבל החלטה אחרי שבחן את החלופות. מגיעה לו אהדת ציבור גדולה יותר. עם זאת, אני אומר לך שמי שמפר הסכמים ימצא את עצמו את מעט מאוד שותפים פוטנציאליים בעתיד, ותהיה חלופה שתבוא ממרכז ומימין".

יש כאלה שאומרים שתהיה עם גנץ במקרה של בחירות נוספות, ויש כאלה שאומרים אחרת. איפה תהיה?
"אנחנו אמרנו שלא נשב עם המשותפת, לא סטינו מזה. אמרנו גם שלא ניתן לנתניהו ממשלת 61 וגם מזה לא סטינו למרות ההצהרות מרחיקות הלכת. לי אין שום לשבת בממשלה שכל מהותה היא להתעסק במה בטוב לנתניהו, אלא בממשלה שמתעסקת במה שעושה טוב לישראל. הדרך האחרת היא לייצר ממשלה שבסוף תתקדם ותיישם את הדגל שבו אנחנו אוחזים - ימין ממלכתי וליברלי לצד שמירה על מוסדות המדינה, שמותר כמובן. בלי דוגמה אישית קשה לנהל בתקופות משבר, ואנחנו נהיה במקום שבו מממשים את האידיאל הזה. דרך ארץ היא מפלגה חדשה שהוקמה תוך כדי תנועה כי לא הייתה ברורה, ואני שמח שאנחנו מתפתחים וגדלים מיום ליום. אם יהיו בחירות נעשה הכל גדי להצליח".

פנו אליך בתקופה האחרונה?
"יש פניות כל הזמן".

על מה מדברים?
"ההצעות הכי מרחיקות לכת היו בעבר, וכשרצו להקים ממשלת 61 היו כל מיני הצעות לכל תפקיד שתרצה, כולל מה שתרצה. ההצעות הן לא הדבר המשמעותי בעיניי, אלא האידיאולוגיה. אני לא אשב בממשלה שנותנת חסינות לנתניהו ומצהירה אמונים לאדם אחד. אני חשבתי שלשבת תחת נאשם זה לא אידיאלי, אבל התפשרתי".

שמענו את הדברים של יאיר נתניהו על הקיבוצים.
"שמעתי מילים כאלה וזה מאוד חרה לי. רק מי שלא היה בשירות קרבי יכול לדבר ככה, האנשים הכי טובים שיש גדלו בקיבוצים, כמו שיש בהתנחלויות ובעיירות הפיתוח. הניסיון לשפוך רפש על הקיבוצים שתפסו את קו הגבול זה ביזיון אחד גדול. יש המון דילמות היסטוריות, אבל להכפיש קבוצה שלמה, גם אם היא לא חושבת כמוני - זה מעיד על חולשה. כדאי להסתכל על נתוני הבחירות, ולדעת שגם בקיבוצים יש בוחרים מכל מיני מפלגות. ללא קשר, אנשים שחיים בגבולות אלו אנשים שקשה מאוד להפוך אותם לאויב. ההשוואות לנאצים זה קטסטרופה אחת גדולה. התכנית שלנו היא להילחם בפנאטים, ולא פתחון פה לכהניסטים, בל"ד וכאלה שמייצרים השוואות לנאציזם. כשזה מגיע מימין ומשמאל, זה תמיד אותו דבר".