ח"כ אוריאל בוסו מש"ס, שוחח הבוקר (שלשי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והצדיק את ההחלטה של אריה דרעי, יו"ר המפלגה, לתקוף את שר הביטחון בני גנץ בעניין ועדת החקירה: "מרגע שקמה הממשלה, כחול לבן פעלה כאופוזיציה בתוך הקואליציה. מה גנץ יחשוף בוועדה הזו? מה המטרה שלה?".

אני רוצה לפתוח בקטע שנשמע כמו היסטוריה רחוקה, אריה דרעי לפני הקמת הממשלה המשותפת. אם אנחנו מבינים נכון, דרעי נתן ערבות אבל המילה שלו לא שווה. מה קרה פה? למה הוא התהפך?
"אני רוצה לרענן את הזיכרון של אנשים שאולי לא יודעים דבר אחד. אחרי הבחירות האחרונות, כמעט וקמה לה ממשלה שנשענת הרשימה המשותפת, היו בטוחים שכך יהיה ואז התחילו ניצנים בגוש, אורלי לוי ואחר כך האוזר והדל ולא אני אמרתי אלא בוגי יעלון ויאיר לפיד בתוך הקוקפיט אמרו שגנץ קרס, הם החליטו ללא קשר להשתתף ולהקים ממשלה עם בנימין נתניהו, ולאחר מכן הטו את המידע של אריה דרעי".

לא בדיוק, הם נשענו על המילה של אריה דרעי מתוך הבנה שהוא אומר שילך איתם אם לא תהיה רוטציה, הם בטוחים.
"אבל ללא ספק הם כבר החליטו בכל מקרה בגלל שהם הבינו שאין להם אופציה אחרת".

זאת אומרת אתה אומר, גנץ החליט בלי שום קשר לערבות של דרעי ולכן אין משמעות למילה של דרעי כי הוא קיבל החלטה לפני.
"חד וחלק, אבל דרעי כן חיזק".

אבל קח את המשפט של דרעי, הוא אמר שהוא שם ערבות, זו ערבות שלו, שילך עם הרוטציה הזאת, ואם לא תהיה רוטציה, תלכו עם גנץ.
"אבל מרגע שקמה הממשלה, וזה גם למי שלא שם לב אתמול למילים של אריה דרעי, כחול לבן לצערנו פעלה כאופוזיציה בתוך הקואליציה, זה לא סוד. ההפרה הראשונה מי שלא יודע, התחילה מכחול לבן, שהם סירבו להקים את הוועדה המשותפת למינויים בכירים ואחר כך התחיל הסיפור של התקציב ועוד כמה הצבעות".

תקציב זו הפרה של גנץ? זו הפרה של ביבי, עניין התקציב, אישור התקציב, אמור היה להיות תקציב דו שנתי, זה לא קרה, עכשיו רוצים להעביר את אישור התקציב עד סוף השנה, זה לא קורה, זאת הפרה של הליכוד, לא של כחול לבן.
"התקציב התחיל להתגלגל ולהיעצר מהרגע שכחול לבן סירבו להקים את הוועדה המשותפת למינויים בכירים כי כנראה היה להם אינטרס בצורה כזו או אחרת. זה הדבר הראשון שהיה צריך להחליט בהחלטה בממשלה ולא קרה. אני מסכים איתך, דרעי אמר שהוא ייקח חלק מהשדכנות, אבל שדכן לא יכול להיות גם יועץ זוגי. בסוף הזוג צריך להיות ביחד. יש חוסר אמון משווע בין שני הצדדים".

רה"מ ששולח את דרעי בעצם בגלל הסיפור של הצוללות, זה בכלל אולי לא או כן תקציב, זה הסיפור עכשיו הצוללות, זה עצבן את רה"מ ודרעי מתייצב לצדו.
"חד וחלק ראש הממשלה לא שלח את אריה דרעי, אבל אני חושב שגנץ בעצמו בריאיון בידיעות אחרונות אמר שחלק מהעניין של הוועדה לבדיקת הצוללות זה גם משיקולים פוליטיים".

אבל זה לא חדש לכם. דרעי ידע שאחת מהבטחות הבחירות המרכזיות של כחול לבן לפני שהם נכנסו לממשלה של נתניהו זה להקים ועדת חקירה ממלכתית לצוללות אז מה ההפתעה פה?
"אבל אתם (כחול לבן) נכנסתם לממשלה, ואתה (גנץ) בעצמך לפני ארבעה חודשים אמרת כשר ביטחון שהיועמ"ש בדק, מה אתה הולך לעשות עכשיו? מה תגיד? מה תחשוף בוועדה הזאת, מה המטרה שלה?"

כלומר בעיניכם בש"ס, בגלל ועדת הבדיקה הזו במשרד הביטחון לעניין צוללות, אתם לא תערבו לגנץ ולא תערבו שתהיה רוטציה.
"אתמול דרעי אמר שהוא מסופק והוא קורא לידידו שר הביטחון בני גנץ, אנחנו עדיין מבקשים, ודרעי מבקש משני הצדדים להתעשת, ואנו מאמינים ומקווים שיתעלו מעל עצמם".

עזוב, אתה מאמין שתהיה רוטציה?
"אם יתעלו מעל עצמם ובסוף יעבדו אחד מול השני בשותפות. אני חושב שבתוך כחול לבן יש אנשים שיש להם עניין לתקוע טריז בין גנץ לרה"מ, זה הגורם לדעתי".

עם הדם הרע, עם הוועדה שגנץ מינה, אתה קורא להם להתעלות, אתה מאמין שזה יקרה?
"אני עדיין מאמין שהם מסוגלים".

אבל בכל מקרה, זה לא שדרעי יתייצב עם גנץ, אם נתניהו יפר את הסכם הרוטציה, זה כבר לא יקרה.
"תשמע, מה המשמעות שיתייצב? הוא עדיין מבקש ואומר לו, אבל מה אתה רוצה שהוא יעשה? בסוף אני חושב ששניהם ביחד יכולים כן לקיים את הרוטציה, אני לא בטוח שרה"מ לא רוצה את הרוטציה אבל עד הרוטציה יש הרבה תהליכים בדרך".