בתום התייעצות לילית שקיימו, שרי מפלגת העבודה שר הכלכלה עמיר פרץ ושר העבודה והרווחה איציק שמולי הודיעו הבוקר (שלישי) כי החליטו לתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת שתעלה מחר במליאה: "לא ניתן להמשיך ולקיים ממשלה שהדבר הכי קבוע בה הוא חוסר הוודאות", נמסר מהשניים.

נתניהו על הבחירות: "נתנגד לפיזור הכנסת"

"דווקא באחד המשברים הקשים שהיו כאן תקציב המדינה נלקח בשבי ע״י ראש הממשלה בגלל שיקולים אישיים", האשימו. "אנו עושים את הכל כדי לשרת את אזרחי ישראל שזקוקים היום יותר מתמיד ליצירת מקומות עבודה, להנעה של המשק ולפריסת רשת ביטחון חברתית אמיתית שלא אפשריים בהיעדר תקציב. במקום שיתוק מתמשך וחילופי האשמות עדיף לפזר את הכנסת וללכת כעת לבחירות". 

גם בכחול לבן נשמעו הבוקר האשמות נגד ראש הממשלה. שר התרבות חילי טרופר תקף בגל"צ את נתניהו ואמר: "רה"מ רוצה לשמור לעצמו תחנת יציאה פוליטית. אם אין ממשלה מתפקדת, צריך לשקול ללכת לבחירות וייתכן שאנחנו בדרך לשם".

בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)

כזכור, ברקע ההצבעה הצפויה על פיזור הכנסת ושורת תיקוני החקיקה שמובילה כחול לבן, ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר אתמול הצהרה בעניין הבחירות בפתח ישיבת סיעתו והודיע כי הליכוד תתנגד לפיזור הכנסת: "ביום רביעי האופוזיציה תנסה לגרור את ישראל לבחירות מיותרות, אנחנו נצביע נגד", הצהיר. 

בתגובה לדברי נתניהו, כחול לבן תקפו: "הציבור סיים לקנות את השקרים של נתניהו. אם לא היה משפט היה תקציב". במפלגה עדיין לא התקבלה החלטה האם לתמוך בהצעה לפיזור הכנסת, ויו"ר כחול לבן בני גנץ צפוי להכריע בעניין מחר בערב. בחדשות 12 דווח כי הוא נוטה לקבל החלטה להצביע בעד.