הכתב המשפטי של חדשות 13 אביעד גליקמן שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על המלצת ועדת האיתור למנות את עמית איסמן לתפקיד פרקליט המדינה, וסיפר על המועמד: "נחשב פרקליט מבריק ובעל כשרון רב, מתחילת הדרך טענתי שהוא המועמד המוביל, כי היועמ"ש חושב שהוא באמת יכול להחזיר את אמון הציבור לפרקליטות".

מי זה עמית איסמן?
"פרקליט מחוז חיפה, הוא נחשב באמת פרקליט מבריק, בעל כשרון רב. הוא נחשב גם קצת אאוטסיידר בפרקליטות, בגלל שהוא בצפון ולא במרכז העניינים של הפרקליטות, ולא נחשב בגילדה שנחשבת הגילדה של הפרקליטות. הוא מקיים הרבה ישיבות ודיונים דווקא עם לשכות עורכי הדין ועם סנגורים, כדי כן לנסות ולהביא משהו אחר לפרקליטות. כולנו זוכרים את התבטאויות העבר שלו, שזה משהו שיכול היה לעמוד בעוכריו בוועדה".

מדובר בנוב' 2017...
"לא אז הוא אומר את זה, זה התפוצץ רק ב-2017 ומדברים על שני מקרים שונים, אחד עם פרקליטה ואחד עם מתמחה. אחד קרה לפני 12 שנה, בשנת 2008, ואז הוא אומר למתמחה אם יש לה חוטיני מנומר בארון. הוא היה מנהל מחלקה וניסה להעביר פואנטה לגבי מתלוננת עבירת מין שהתלוננה, ולהראות כנראה לאותה פרקליטה שהיא כנראה בעייתית כלשהי, ולכן שאל את המתמחה אם יש לה חוטיני מנומר בארון. ההתבטאות השנייה, לפני 6 שנים, זאת אומרת 3 שנים לפני שהתלונה פרצה. הוא משתמש במעין דימוי מיני לתיק שהציעו לו, הוא אומר לה, ש'אם היו לה ביצים, היא הייתה מבינה שכשמועכים אותן אז זה כואב, אבל יש גם קצת הנאה' - הוא ניסה להראות עד כמה באמת מנסים לדחוק אותה להסדר טיעון עם דימוי ממש לא מוצלח".  

מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור קבעה אז שתירשם התראה לפרקליט מחוז חיפה, מה המשמעות של ההתראה במדרג הזה של עבירות? ומה המשמעות קדימה?
"זה הכי נמוך, והנה ראינו פה משמעות קדימה שבגלל שגם עברו כמה שנים טובות קדימה, זה לא השפיע על ועדת האיתור בהחלטה אם למנות אותו".

מכל הפרקליטים המוכשרים, בנקודה הרגישה הזאת שבין המערכת הפוליטית לבין המערכת המשפטית, זה הבן אדם שצריך לעמוד בראשות המערכת?
"אני מכיר כמה פרקליטים טובים שגם יכולים, אבל כן, אם זה מה שקבעו חברי ועדת האיתור שאלה אנשים רציניים, גם היועץ המשפטי לממשלה, גם הנציב".  

אתה מכיר כבר את תיאוריות הקונספירציה שרצות היום, שהוא מועמד קש, שזה יגיע לבג"ץ, שהוא יאלץ לעזוב ואז ימנו את למברגר?
"שטויות, מתחילת הדרך, אני פרסמתי שאיסמן הוא המועמד המוביל, כי זה מי שהיועץ המשפטי לממשלה חושב שבאמת יכול להחזיר את אמון הציבור לפרקליטות".

אתה רואה איך פחות מדקה, אחרי שהמינוי שלו מתפרסם, יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, מעלה את הידיעה מ'ynet' מ-2017 שמזכירה את החוטיני המנומר.
"גם אם מומי למברגר היה נבחר, אז יאיר נתניהו היה מעלה את חלקו של למברגר בפרשת הרפז או באלוהים יודע באיזו פרשה. תמיד יהיו שלדים, השאלה הגדולה פה לדעתי אלה לא ההתבטאויות האלה, כי זה יעבור בג"ץ, אלא אם תיפתח איזו תיבת פנדורה מהעבר שאולי אף אחד לא יודע עליה".

כי אתמול ברשת הטוויטר, כמה עיתונאים או עיתונאים לשעבר שעוסקים בעניין הזה, יותר מרמזו שמגיעות אליהם תלונות, שיש אמירות, שיש שמועות, צריך מאוד להיזהר בעניין הזה כי אלה רק שמועות. אבל בכל זאת, זו איזו עננה שקיימת לפחות ברשת החברתית.
"זו עננה שקיימת בגלל שבאמת האמירות האלה נאמרו והוא קיבל התראה, אז ברור שתהיה עננה. אבל אני מסכים איתך לגמרי שכל האמירות המרומזות האלה ברשת, בעיניי זה סתם".

יש מצב שהוועדה לא ידעה.
"לא, הוועדה ידעה, היא גם מציינת את זה בהודעה שלה, ואני גם יודע שהוא התייחס לזה ממושכות בריאיון שלו".

כלומר הוא נשאל על העניין?
"הוא נשאל, בוודאי, הוא גם התנצל וטען שעבר הרבה זמן. האמירות האלה ספציפית יעברו בג"ץ, ונראה אם יהיו גם עוד דברים שיצוצו מהעבר, ובטוח יהיה מי שינסה לפשפש בעבר".