שר המשפטים ניסנקורן ועו"ד איסמן, אשר נבחר אתמול כמועמד ועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה, נפגשו היום (שלישי) לראשונה בלשכת השר בירושלים. השניים שוחחו על ניסיונו המקצועי של איסמן, לרבות התפקידים הבכירים שמילא עד כה, על חשיבות תפקידו של פרקליט המדינה שלא אויש מזה זמן רב ועל האתגרים הגדולים שיעמדו בפני איסמן בזמן מילוי תפקידו.

השר ניסנקורן ציין בשיחתו עם עו"ד איסמן את ההמלצות המצוינות שהתקבלו לידי ועדת האיתור, שבחרה בו פה אחד מבין מספר מועמדים חזקים ועמדה על מעלותיו האישיות והמקצועיות. כמו כן הדגיש השר ניסנקורן את "החשיבות הגדולה בקיומה של מערכת שלטון חוק עצמאית במדינה דמוקרטית ואת החובה היסודית שבשמירה על אי-תלותם של שומרי הסף". 

אבי ניסנקורן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אבי ניסנקורן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עו"ד איסמן הציג לשר את משנתו בדבר האתגרים הגדולים העומדים כיום בפני מערכת אכיפת החוק. איסמן הדגיש את הסכמתו בעניין חשיבות עצמאות שומרי הסף והבהיר כי יעבוד על מנת לייעל ולחזק את המערכת.

בנוסף, שוחחו השר והפרקליט המיועד על ההליך המנהלי שהתנהל בעניינו של עו״ד איסמן בנוגע לאמירות בלתי הולמות שנאמרו על ידו בעבר. ניסנקורן הדגיש כי אמירות מסוג זה אינן מקובלות ואין להן כל מקום בשיח הציבורי והמקצועי. בעניין זה ציין השר את חוות הדעת של ועדת האיתור שבחנה את הנושא בכובד ראש, וסברה כי אמירות אלו, אשר נאמרו לפני כ-שש וכ-12 שנים, אינן מאפיינות את עבודתו והתנהלותו של איסמן, וכי במכלול נסיבות העניין, אינן עולות לכדי פגם נורמטיבי המונע ממנו לכהן כפרקליט המדינה.

עו"ד איסמן הביע בפני השר צער עמוק על הדברים שנאמרו, כפי שעשה גם בפני ועדת האיתור, לקח אחריות על מעשיו והתחייב לפעול לשמירה על שיח מכבד במסגרת תפקידו ובכלל. בסיום השיחה, הבהיר שר המשפטים אבי ניסנקורן, כי יפעל לקידום מינויו של עו"ד איסמן בהקדם ויגיש את מינויו לאישור הממשלה כבר לקראת יום ראשון הקרוב.