ח"כ ניר ברקת (הליכוד) שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM אודות הצהרתו של בני גנץ אמש כי כחול לבן תצביע בעד פיזור הכנסת, תקף את גנץ וקרא לו להתפטר.

נתניהו פונה לגנץ, מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

מתי יהיו הבחירות?
"כפי שזה נראה כרגע, נראה שגנץ החליט לפרק את הממשלה והכנסת לצערי הרב, ולכן הבחירות כנראה יהיו במרץ".

באמת גנץ הוא שהחליט לפרק את החבילה?
"חד משמעית. הוא לחץ על הכפתור, שמעת אותו. יש הצבעה היום, אנחנו נצביע נגד, אבל הם רוצים לפרק את הממשלה והכנסת. זו המשמעות של ההחלטה שלו".

קריאה טרומית, אולי הערת אזהרה?
"אם הוא מתכוון סתם לבזבז את הזמן במקום להתעסק בדברים הגדולים והחשובים של פרנסה ואתגרי קורונה, למה הוא עושה את זה? לצערי הרב, אני התרשמתי שעל פניו נראה כאליו הוא הולך לפרק את הכנסת והממשלה, ואם אכן הוא רוצה לעשות את זה כפי שהוא אומר שהוא יעשה, אני מציע עוד דבר. אני מציע שינצל את ההזדמנות ויתפטר, וייתן לראש הממשלה ולליכוד להוביל את השינויים הנדרשים להתמודד עם הקורונה עכשיו בממשלת מעבר".

הוא רוצה להישאר כדי שלא תפעלו בניגוד למה שהוא חושב.
"ממשלת מעבר ממילא לא יכולה לעשות דבר למעט קורונה. הוא לא צריך להישאר, כי המנגנון המשולב הזה מייצר שיתוק ומקשה על כל קבלת ההחלטות, מסורבל, מיותר".

אם ישראל לפני הכול, גנץ צריך להתפטר?
"אם הוא רוצה הכרעה, על הכיפאק. שילך עד הסוף עם האמירה לו, ושייתן לממשלת המעבר להתעסק עם הקורונה יותר טוב מאשר היום כי אי אפשר. המנגנון הדו ראשי הזה לא עובד".

איך אתה רוצה שהוא לא יעשה את זה, כשהוא מבין שהוא לא יהיה רה"מ החליפי והוא מבין שרה"מ הפר את ההבטחות כלפיו.
"אני אגיד מה כן מעניין את הציבור, יכול להיות שזה מעניין כמה עיתונאים ואולי את בני גנץ עצמו, אבל את הציבור מעניין איזה שינויים צריך לעשות כדי לטפל במחלה, בכלכלה".

תעבירו תקציב כדי להציל את המשק.
"אני חושב שצריך לעשות סדרה של שינויים נוספים, לתת עוד מנה גדולה על מנת לעזור לעסקים הקטנים שלא יתמוטטו, לשמר מקומות עבודה ופרנסה שכל כך חשובים כיום".

אם העניין הכלכלי כל כך דרמטי, למה לא להעביר תקציב בזמן?
"זה לא קשור לתקציב, ההתמודדות עם הקורונה זה שינויים שצריכים להיעשות, והכנסת הזאת הביאה חמש פעמים שינויים לוועדת הכספים ולכנסת, והם אושרו פה אחד קואליציה ואופוזיציה. ברגע שאנחנו יודעים מה אנחנו רוצים, משנים כיוון, הולכים על תוכניות תוספתיות, אתה תראה שהם יאושרו".