ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, הודיע אמש (שלישי) כי מפלגתו כחול לבן תתמוך בהצעת החוק לפיזור הכנסת. לפני ההצבעה הטרומית לפיזור הכנסת, יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר ('ליכוד'), שוחח עם בן כספית וינון מגל ב-103FM על המשבר הפוליטי שעלול להביא לפירוק הקואליציה ולגרור את המדינה שוב לסבב בחירות. 

"אני לא חושב שכחול לבן הולכים לשנות את דעתם", אמר חה"כ זוהר. "זה נראה שהם מעוניינים לפרק את הממשלה והקואליציה ולהצביע בעד פיזור הכנסת. נראה מה יהיה עד ההצבעה. אני חושב שמה שאותי יותר מטריד זה עצם העובדה שכחול לבן החליטו שזה נגמר והם מפרקים את הממשלה, כי גם אם היינו עוצרים את פיזור הכנסת, אם לא היינו מעבירים תקציב מדינה ב-23 בדצמבר זה היה מתפרק בכל זאת. לכן, ההחלטה של כחול לבן היא שתכריע אם תהיה פה ממשלה או לא", הבהיר זוהר.

לפני ההצבעה על פיזור הכנסת: כך נראית תמונת המנדטים

נתניהו פונה לגנץ, מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

"אתה נוטה להאמין שאדם לא יחליט לשים קץ לחייו הפוליטיים, אתה נוטה להאמין שהאדם לא יתנגש עם הראש בקיר, אני מקווה שכחול לבן יפעלו בצורה רציונלית. בצורה רציונלית כחול לבן כמובן צריכים לוותר על האיום שלהם ולאפשר לממשלה להמשיך להתפקד להעביר את תקציב 2020 ו-2021 ובפברואר להעביר אותו בכנסת. זו ההחלטה ההגיונית שהם צריכים לעשות", אמר יו"ר הקואליציה. בהתייחסו לשאלת קיום הסכם הרוטציה, אמר זוהר: "יש הסכם, כל עוד ההסכם הזה ממשיך להתקיים משני הצדדים, אנחנו נמשיך לממש אותו. לרה"מ יש מילה, הוא יודע לעמוד התחייבויות שלו".

"הסכם חייב לקיים", הדגיש זוהר והמשיך, "אנחנו רוצים לקיים אותו. יש כאן דבר שחשוב יותר מגחמות פוליטיות, חשוב יותר לטפל במשבר הקורונה. נכון אם עכשיו נלך לבחירות יכול להיות שיהיה הרבה יותר קשה לטפל במשבר הקורונה הכנסת לא תעבוד כפי שהיא עובדת עכשיו. אבל יש תנאי אחד לקיום ההסכם, הסכם צריך להיות מכובד על ידי שני הצדדים, לא רק על ידי צד אחד. אם הצד השני מפר את ההסכם זה אומר שההסכם בטל. נכון לעכשיו כחול לבן הפרו את ההסכם בלי הפסקה. אנחנו עדיין מוכנים לשבת בשולחן המשא ומתן ולקיים את ההסכם הזה עם כחול לבן ובלבד שלא יפרו אותו שוב".

חבר הכנסת מיקי זוהר התייחס גם לשאלה האם אין זה נכון ללכת עכשיו לבחירות, מכיוון שגוש הימין מתחזק. "לא שמעתי את בנט פעם אחת מצהיר שהוא ישב איתנו בממשלה, אני מחכה להצהרה הזאת, הוא מנסה להקים ממשלה בלי נתניהו. הסקרים הם בהחלט דבר שמשתנה בצורה דרמטית לכאן או לכאן. אי אפשר לדעת לאן זה הולך לכן אני לא רוצה להתרשם מסקרים אלא רוצה לדעת איך אנחנו מצליחים למנוע את הבחירות הללו. אם לא נצליח נאבק מול הציבור ונבקש ממנו את התמיכה ובעזרת השם אני מאמין שנשיג אותה".