ח"כ משה (בוגי) יעלון (יש עתיד-תל"ם) שוחח הבוקר (רביעי) עם ינון מגל ובן כספית ב-103FM אודות הצהרתו של בני גנץ אמש בדבר כוונתו להצביע בעד פיזור הכנסת.

נתניהו פונה לגנץ, מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

מרגיש תחושת ניצחון?
"להגיד אמרנו לכם? כבר התרגלתי לזה, ולצערי אזרחי מדינת ישראל הם שמשלמים את מחיר הטעויות של בני גנץ וגבי אשכנזי, שאולי נכנסו מתוך כוונה טובה לממשלה הזאת, שהפכה לתקלה ולמחדל נוראי שאנשים מתים ממנו. זה עוד לא חד משמעי שהוא סוגר את הדלת ואומר 'הולכים לבחירות'. בחירות זה לא משהו, כי זה כמה חודשים שימשיכו להיות אנשים מובטלים ועסקים ייסגרו, ימותו אנשים. יש לנו כבר 3,000 מתים, זה מחדל נוראי ושלא יספרו לי סיפורים. הסגר מה עשה? הוריד את התחלואה, אבל זה כמו להגיד שנמנע תאונות דרכים על ידי זה שמכוניות לא תסענה. הסגר הוא לא הצלחה אדירה - הוא כישלון.  אנחנו צריכים ללמוד לחיות עם הנגיף זמן רב, זה חיסון שאנחנו לא יודעים מהו, כמו שאנחנו לא יודעים מהו הנגיף. צריך מסכות, היגיינה וריחוק, אבל בדיקות-בדיקות-בדיקות".

לבדוק את כולם כל הזמן?
"חד משמעית ולעשות את זה לעיתים קרובות, כדי לתת תוקף לדרכון ירוק שיהיה באפליקציה בפלאפון".

בהיבט הפוליטי, אם תצאו לבחירות יש סיכוי שאמיר אוחנה יחזור למשרד המשפטים, לאן הולכים?
"כדי להציל את המדינה צריך לשחרר את נתניהו לענייניו. למי עדיין לא ברור שכל האינטרסים שלנו, כולל הביטחוניים, הכלכליים והבריאותיים, משועבדים להימלטותו מספסל הנאשמים? אני קורא לבני גנץ לקבל החלטה. בנט, אתה נהנה מ-20 מנדטים? צריך להציל את המדינה. בליכוד, כולם אוהבים את זה? לא מבינים שהליכוד נפל בן ערובה? מנצלים פרצות בחוק כי אף אחד לא חשב שיהיה רה"מ, לא חשוד, אלא נאשם, עם שלושה כתבי אישום, שהלך להתמודד במקום לעשות את מה שהוא דרש מאולמרט. זה המצב, לכן עליו להתפטר".

האוזר והנדל, שהכנסת לפוליטיקה, הודיעו שאפילו לתיקון של כחול לבן, להוסיף את ערך השוויון לחוק הלאום, הם לא יצביעו בעד. איך אתה יכול לבנות עליהם באי אמון קונסטרוקטיבי?
"אני לא בונה עליהם, אבל אני מצפה למשל מבנט, שעכשיו באופוזיציה, שיפסיק לחשוב על 20 מנדטים, ויתחיל לחשוב על חסינות והתגברות לנתניהו, כי אם נלך לבחירות ומי שירכיב את הממשלה, חס וחלילה, זה נתניהו, לאן נגיע? נמשיך לפגוע בדמוקרטיה, נאפשר התגברות על פסיקות בג"ץ, אני פונה לכל המפלגות הדתיות - שכחתם את עשרת הדיברות? 'שוחד יעוור עיני חכמים וצדיקים'? מוסר? ערכים?".

יש חיבורים פוליטיים שאתם שוקלים?
"יאיר לפיד ואני פועלים כדי להציג בפני הציבור אלטרנטיבה שלטונית. בהנחה והולכים לבחירות, יהיו אנשים שיושבים על הגדר וקיבלו החלטה אישית, שמבינים שצריך להציל את המדינה והם יצטרפו אלינו. אנשים שקיבלו החלטה להיכנס לפוליטיקה אבל לא יצהירו לפני שברור שהולכים לבחירות. הציבור יצטרך לבחור האם הוא רוצה להמשיך במצב הקיים או רוצה בדרך אחרת".

אייזנקוט?
"בבוא העת אייזנקוט יחליט, יש הרבה אנשים מצוינים שקוראים את התמונה כמו שאני קורא אותה, המדינה התדרדרה. אמת ושקר התערבבו, שחיתות? אין על מה לדבר. אתמול נתניהו נשא את שם האחדות לשווא. מה זה הדבר הזה? על איזה אחדות אתה מדבר? בכחול לבן אמרנו שצריך אחדות ופיוס – זו לא הממשלה הזאת. הדיון עכשיו במישור הפוליטי בין ימין לשמאל מדיני זה אם זה ישר או מושחת, אם תהיה דמוקרטיה או דיקטטורה, אם נדבר אמת או נשקר".

מותג הרמטכ"ל נפגע?
"לצערי גנץ ואשכנזי קרסו, זה לא מוסיף למותג הרמטכ"ל. אני מדבר איתם, אני מאוכזב מהם. אבל יש לי מה להגיד להם. הם עדיין על המגרש הפוליטי וחשוב שנאחד כוחות".