ברקע הודעתו אמש של יו"ר כחול לבן, שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ כי מפלגתו תצביע היום (רביעי) בעד הצעת החוק לפיזור הכנסת, תקף יו"ר מרצ ניצן הורוביץ בגלי צה"ל את גנץ, ואמר כי הוא "לא חושב שהוא יעמוד בראש מחנה המרכז-שמאל. בעבר המלצנו עליו אבל הוא אכזב אותנו מאוד".

בני גנץ בפתח ישיבת הממשלה

לדברי הורוביץ, "מי שבינתיים מפנטז על כל מיני דברים ועשו עליו אינסוף סיבובים הוא גנץ. הוא אסקופה נדרסת של הפוליטיקה הישראלית. לולא היה נשבר, הוא היה יכול להיות היום ראש ממשלה".

בהמשך התייחס יו"ר מרצ להצבעה הצפויה ואמר כי "אם חלקים מהרשימה המשותפת יסכימו ללכת עם נתניהו תמורת חוק צרפתי או הימלטות ממשפט, זו תהיה בגידה בבוחרים בדיוק כפי שעשו גנץ ואחרים".

אמש הוגיע גנץ במהלך מסיבת עיתונאים כי "כחול לבן תצביע מחר בעד ההצעה לפיזור הכנסת", והוסיף כי "ארבעה עשורים לחמתי במדים ופעלתי למען מדינת ישראל, שאותה אני כה אוהב. בשנתיים האחרונות בכלל, ובחודשים האחרונים בפרט אני נאבק למענכם, אזרחי המדינה, בכל דרך שיכולתי. כל המצקצקים, המצייצים ומפרסמי הפוסטים - לא יסיטו אותי מאמונתי ומדרכי. חבריי ואני בכחול לבן נמשיך לפעול באחריות, בנחישות ובמסירות למענכם ולמען מדינת ישראל".

בהמשך פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "את הבחירות הללו יכול למנוע רק מי שהחליט עליהן – נתניהו, נטל ההוכחה עליך. הבא מיד את התקציב לממשלה, תדאג להעביר אותו ותבטיח את האחדות שאתה יודע לדבר עליה רק מול מצלמות. הפסק את השיסוי והפילוג. אם תפעל ללא תכסיסים ותרגילים, לא יצטרכו מיליוני אזרחי ישראל למצוא עצמם בחודש מרץ במערכת בחירות רביעית. אך אם תחליט להמשיך בדרך הנוכחית, נצא חבריי בכחול לבן לבחירות, עם ההישגים החשובים שהבאנו, ועוד נביא. שרי כחול לבן ימשיכו לעמוד כחומה בצורה, כשרק טובת המדינה לנגד עיניהם".