ההצבעה הראשונה לפיזור הכנסת שאושרה היום (חמישי) היתה של סיעת מרצ. מייד בתם ההצבעה מיהר יו"ר מרצ ח"כ ניצן הורוביץ לצייץ בטוויטר: "מרצ פיזרה את הכנסת". יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד-תלם, יאיר לפיד, שגם הצעת החוק שלו לפיזור הכנסת אושרה העלה לטוויטר צילום מסך של צג התוצאות במליאה וכתב: "פיזור הכנסת אינו נצחון, הוא הצעד הראשון לעבר ממשלה אחרת, שתטפל בקורונה ותטפל ובכלכלה ולא תגרום לאזרחי ישראל לשנוא זה את זה".



מפלגת ימינה קראה בהודעה שפרסמה לכל סיעות הבית להתאחד ולקדם אותן כך שהבחירות יתקיימו במועד הקרוב ביותר האפשרי, לא יאוחר מחודשיים, ועם ויתור על 70% מכספי מימון המפלגות. "מדינת ישראל צריכה מערכת בחירות קצרה, זולה ומהירה, ממשלה יציבה ותקציב הכי מהר שאפשר", אמרו בימינה.



במפלגת הליכוד תקפו בחריפות את יו"ר כחול לבן בני גנץ, שהרוב לפיזור הכנסת בקריאה טרומית הושג בזכות תמיכת סיעתו. ח"כ אוסנת מארק צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "ישראל אחרי הכל. גנץ הוכיח היום (שוב) שהפוליטיקה מעל הכל ואזרחי ישראל מדשדשים אצלו בסדרי העדיפויות. למדינת ישראל מגיעה ממשלה חזקה, מתפקדת, מאוחדת בראשות נתניהו שתדאג לבריאות ולפרנסה של אזרחי ישראל. מיצינו את האפיזודה הפוליטית העונה לשם כחול לבן.לכו הבייתה".

ח"כ שלמה קרעי תקף אף הוא את מפלגת כחול לבן וטען כי "כחול לבן הרגע זרקו את מדינת ישראל ואת עם ישראל לעזאזל. מקדמים בחירות בעיצומה של מגיפה. אין שיקול דעת, אין אחריות, אין אכפתיות, אין אפילו מינימום של פטריוטיות. העיקר להיכנע לתקשורת ולשמאל הקיצוני כדי לנסות לקושש עוד כמה קולות. בושה".



ברשימה המשותפת זועמים על ארבעת חברי הכנסת של רע"ם, בראשות ח"כ מנסור עבאס, שבחרו להעדר מההצבעה במליאה ושוקלים להדיח את ח"כ מנסור מראשות הוועדה למיגור הפשיעה במגזר הערבי. ח"כ יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת העלה לטוויטר תמונה של גנץ מפנה במליאה את גבו לנתניהו וכתב: "בשעה טובה גנץ נזכר להפנות גב לנתניהו, שישאר שקרן וגזען גם אם יעביר את התקציב".

בתוך כך בכחול לבן ובמערכת הפוליטית כולה מצפה בדריכות להודעה שאמור למסור הערב בשעה 20:00 ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד שתתכנס במשכן הכנסת. הודעת נתניהו תלמד האם ניתן עדיין לעצור את המרוץ לקלפי או שההחלטה היום תבלם ונתניהו יהיה מוכן להענות לדרישת גנץ להביא בהקדם לאישור הכנסת בשלוש קריאות את תקציב 20/21.