ח"כ מפלגת ימינה, בצלאל סמוטריץ', שוחח היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, לאחר ההצבעה על פיזור הכנסת: "אם מנסור עבאס משקף שינוי גישה, הוא בהחלט מבורך". באשר למנדטים של מפלגתו טען: "ישנם מצביעים שלא מזדהים עם עמדותיי, אך מבינים כי מקבלים איכויות אחרות".

 בפתח דבריו, אמר: "כת 'רק לא ביבי' שווה 20 מנדטים, ואנחנו מציעים תקווה אחרת למדינת ישראל, והיא יהדות ופיתוח ובנייה וכלכלה, ולהפוך את מדינת ישראל למקום הרבה יותר, ולכן יש לנו יותר מנדטים

חונים אצלכם מנדטים של כחול לבן ולפיד, בין שישה לתשעה. תצטרכו להשאיר אותם, למרות נוכחותך, איך תעשו את זה?
"אני מבין שנורא קשה לך לקבל את העובדה שיש 24 מנדטים ש-או שאוהבים את סמוטריץ' ומזדהים עם עמדותיו, או מזדהים עם חלק מעמדותיו, וחלק אחר לא, אבל מוכנים לבלוע את זה ולקבל חילוקי דעות, כי כנראה מבינים שמקבלים איכויות אחרות בתמורה. אין אחד שלא יודע מי אני היום. אני יכול לנסות להתחבא, זה פשוט לא יעבוד. אתה לא מסוגל לקבל את העובדה שיש 24 מנדטים שחיים טוב עם סמוטריץ'".

אחרי הבחירות תצטרכו להחליט, אם נגיד לפיד יציע לבנט להיות ראש ממשלה, אפילו ראשון ברוטציה או שאתם שייכים לבלוק הימין ולא הולכים איתם. איך אתם מסתדרים עם דילמה כזאת?
"אני ממש לא מקבל את הדילמה. יש איזו דיכוטומיה מסוימת שהתרגלנו לחשוב בה, ולפי התבניות המחשבתיות האלה אתה מציב את הדילמה. אנחנו בתבנית אחרת לחלוטין. אתה שואל אותי, האם המטרה היא שפלוני יהיה ראש ממשלה, או אלמוני יהיה ראש ממשלה - ודאי שלא. נפתלי בנט בהחלט ראוי להיות ראש ממשלה - זאת לא המטרה. המטרה היא שתקום ממשלה שתהיה טובה שתעשה דברים טובים, אבל יש לנו תפיסה מסוימת של מה טוב למדינת ישראל".

מה אתה אומר על הרומן הלוהט בין נתניהו והליכוד לבין מנסור עבאס והרשימה האסלאמית? והאם גם אתה, אם אני אשאל אותך, אם תסכימו להצביע ולתת לנתניהו חסינות והתגברות, והימלטות מאימת הדין, תגיד שהכול פתוח?
"אם, ואני לא יודע לומר, אבל אם מנסור עבאס ישקף גישה שמוכנה לקבל את האתוס המכונן של מדינת ישראל כמדינה יהודית ומבקשת להשתלב ולהיות חלק ממנה, בעיניי, זה מאוד מבורך, הלוואי. אני רק לא יודע לומר, כי התנועה האסלאמית כתנועה אסלאמית, היא לא כזאת אוהבת ישראל גדולה. ואם יש פה איזה חיבור אינטרסים צר, אז אני כמובן לא מקבל את זה. אם מנסור עבאס משקף שינוי גישה של הנהגת ערביי ישראל, ממאבק במדינת ישראל, מהזדהות עם הגדולים שבאויביה, עם החמאס ועזה ואיראן וכו', כפי שאני שומע את איימן עודה ואחרים - אם יש כאן שינוי גישה, הוא בהחלט מבורך מאוד, ובעיניי, מרענן. אבל שוב, אני באמת לא יודע לומר. אם זה אינטרס רגעי, אז אני לא מוכן לשתף פעולה עם אנשים שהם אנטי ציוניים שמזדהים עם הגרועים שבאויבנו ומחבלים שרוצים להשמיד אותנו, ולא מקבלים את האתוס הנכון".

תהיה מוכן לתת לנתניהו את הידיים שהוא זקוק להן כדי פשוט לבטל את המשפט או משהו כזה? 
"אני לא חושב שזה על הפרק, אלה סתם שאלות תיאורטיות. אתם לא מצליחים להשתחרר מהתבניות האלה שכל השיח הוא - ביבי או לא ביבי, הוא לא הנושא. אין לנו תלכיד בין נתניהו למדינת ישראל, יש נתניהו ויש מדינת ישראל".