הצעת החוק לפיזור הכנסת עברה אתמול (רביעי) בקריאה טרומית וגרמה לתחילתו של שעון חול במירוץ לקראת הבחירות. מי שהחליט שלא להשתתף בהצבעה היה ח"כ ויו"ר רע"ם מנסור עבאס. חברי הרשימה המשותפת זעמו עליו והאשימו אותו כי הוא מעניק לנתניהו חסינות. ח"כ עבאס שוחח הבוקר עם ניסים משעל וגיא פלג ברדיו 103FM והתייחס לסערה ברשימה המשותפת.

"העמדה אתמול הייתה חלק מהניסיון שלנו למצב את עצמנו במקום אחר בפוליטיקה בישראל", הסביר ח"כ עבאס. "אנחנו לא בכיס של הימין ולא של השמאל. אין רומן פה. אני מסתכל על העתיד ואני רוצה לחולל שינוי ולהוביל תהליך חדש בו אני יכול להשפיע לטובת החברה הערבית ולהביא הישגים לחברה שעוברת משבר במיוחד פשיעה ואלימות, מצוקת דיור ומצוקה כלכלית. מצד שני, נגד בנימין נתניהו הוגשו כתבי אישום לבית המשפט אז בבקשה שהמערכת המשפטית תשפוט אותו ולא אני כפוליטיקאי", אמר עבאס.

עבאס הדגיש כי לא נעשה כל תיאום עם נתניהו בנוגע להיעדרותו מההצבעה אתמול במליאת הכנסת. "הפעם האחרונה שנפגשתי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה בוועדה עצמה מול כל הציבור בשידור חי, לפני 3 שבועות. לא עשינו תיאום בנושא של ההצבעה אתמול, לא היה תיאום עם הליכוד בנושא הזה. אני מנהל את המגעים ברמה של נושאים שחשובים לחברה הערבית ולא כמגע פוליטי בין מפלגה למפלגה". 

עבאס הדגיש בראיון ב-103FM כי הוא לא מתכוון לפרוש מהרשימה המשותפת: "החברים שלי זכותם לחשוב מה שהם רוצים, במשך 20 שנה האחרונות הלכנו בדרך מסוימת. מה השגנו לטובת החברה הערבית? כל שנה יש לנו עלייה באלימות ופשיעה, במיוחד רצח. אני לא יכול להישאר תקוע שם עם סיסמאות. יש שיקולים פוליטיים ואישיים אצל כל אחד אבל זה לא מעניין אותי. אני שקוע כל כולי בנושא של פשיעה ואלימות בחברה הערבית, אני חושב שצריך לתת עדיפות לנושאים האלה".

תוצאות הצעת החוק לפיזור הכנסת (קרדיט: ערוץ הכנסת)

הוא אמר כי למרות הביקורת יש לותמיכה בציבור הערבי. "יש לי תמיכה והסקרים, אני מרגיש את האנשים. תפקידו של מנהיג להוביל תהליכים אפילו אם יש התנגדויות פה ושם ולעשות משהו שהוא משוכנע בו לטובת החברה שלו. אין ספק שאנחנו כחברה ערבית חושבים שחוק הלאום הפלה אותנו על רקע לאומי אבל לפחות לא שלל את האזרחות שלנו", אמר חבר הכנסת.