נערכים לבחירות: בימינה שינו היום (חמישי) את הטון, לאחר אישור ההצעה לפיזור הכנסת בקריאה טרומית, והבהירו כי לא יפסלו שיתוף פעולה עם מפלגות השמאל-מרכז בממשלה בראשות בנט. 

חבר הכנסת אופיר סופר (ימינה) התייחס בראיון ב-103FM לאפשרות של חזרת ימינה לממשלה בראשות נתניהו, ואמר: "נתניהו פירק את גוש הימין. אל תצפו שנזחל לידיו של מי שפירק את גוש הימין". לדבריו, הציבור מתחיל להסתכל לכיוונו של יו''ר ימינה נפתלי בנט, כאופציה ריאלית לראשות הממשלה.

בנט בביקורת על דברי ראש הממשלה

אתם הלהיט התורן מה שנקרא, הופתעת שבנט הציע את המקום השני ליפעת שאשא ביטון?

"אני מיד אחזור לתשובה, אני רוצה רק לומר, אנחנו מציינים את יום ההוקרה לפצועי צהל ונפגעי פעולות האיבה וחשוב לי לתת משמעות ליום הזה. יש לזה משמעות ערכית, משמעות לנו, לרוח של העם הזה, לחברה שלנו ולמדינה שלנו".

לא ראוי להציע?
"אני חושב שהשאלה הבאה זה מה יהיה סדר הרשימה ואני חושב שאת הדברים האלו, של עיסוק ברשימה, זה נושא שכרגע לא רלוונטי".

ליצמן שאמור להיות הרבה יותר קרוב אליכם מאשר לליכוד מבחינה מסורתית, אמר באופן ברור שאין אלטרנטיבה לנתניהו.
"את מצפה שנזחל?".

חלילה, אני אשמח לתגובתך.
"אני אומר כזה דבר, בחירות כנראה יקרו בעוד מספר חודשים. אני הייתי שמח לקצר את תקופת הבחירות שאת 90 הימים יתחילו לספור מאתמול ולא למצות עוד שלושה שבועות למשא ומתן ורק אחר כך להתארגן לבחירות. בזמן הזה התחלואה ממשיכה לעלות וההחלטות הלא ענייניות שהממשלה עם ליצמן, נתניהו וגנץ שכולם רבים ומתקוטטים אחד עם השני, ממשיכות לדרדר אותנו".

ובכל זאת. אומרים שבנט יחטוף רגליים קרות וילך עם נתניהו.
"אמרו הרבה דברים, נתניהו אמר שבנט ישב עם בני גנץ ושאנחנו נשב עם השמאל והרבה דברים. בסוף מי שישב עם בני גנץ זה נתניהו ומי שישב עם העבודה זה נתניהו".

לא תשבו עם נתניהו?
"אני אומר אל תצפו שאזחל לידיו של מי שפירק את גוש הימין. ואני מבין שרוצים תמונת גושים, גוש ימין וגוש שמאל. חכו לתוצאות הבחירות, אנחנו עדיין לא יודעים איך ייראו עם כל הכבוד לסקרים".

אתם חוששים מזה שאתם חניית מנדטים?
"אני רואה חשש רב בקרב הליכוד מלצאת לבחירות עכשיו, לא נראה לי שהם מאוד מודאגים מזה שהפכנו למגרש חניה גדול, נראה לי שהפכנו לבית גדול. אני רואה שמוטרדים מזה בליכוד ועוד מפלגות אחרות, גם את כחול לבן, שבגלל שהם מוטרדים הם משאירים אותנו עם הממשלה הלא מתפקדת, אזרחי ישראל מבינים מה קורה פה. הייתי מעדיף להיות באופוזיציה ושתהיה ממשלת אחדות מתפקדת ברמה מינימלית שהיא הרע במיעוטו, אבל הממשלה הנוכחית פשוט קטסטרופה לכן צריך לצאת אתמול, לפני חודש, לבחירות".

בנט רה"מ הבא?
"נפתלי בנט בהחלט מועמד ראוי ואת זה הציבור יגיד. אני חושב שהציבור בכיוון".

חברו למפלגה, ח"כ מתן כהנא, הצטרף אמש לדבריו, ואמר בראיון בכאן ב': "אנחנו לא פוסלים שיתוף פעולה עם לפיד ומרצ בממשלה שנקים ותשים בצד את כל המחלוקות. בין כה וכה בארבע שנים הקרובות אין סיכוי למימוש החזון המדיני של הימין". 

מנגד, ח"כ איילת שקד הבהירה בראיון בכאן ב': ״כל מפלגה ציונית שתשים את כל המחלוקות בצד תוכל להיות שותפה, אבל מרצ אינה כזו. מי שמשווה את ישראל לנאצים ופוגע במדינת ישראל, ואינו מקבל את ישראל כמדינה יהודית- אינו שותף".

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של כהנא: "בנט מתגלה כליברמן בלי זקן ובדיוק כמו ליברמן הוא נחשף כמי שמנסה למנוע הקמת ממשלת ימין. בנט עבר תוך כמה חודשים מגוש הימין, אל שותפות עם לפיד ומרצ והצבעה בעד לפיד לראשות הממשלה. או כמו שהוא אומר: לא אופורטוניזם לא מעניין״.