פסל בדמות מפגין שהוצב אתמול בכיכר פריז בירושלים הוסר במהלך הלילה (שבת) על ידי פקחים של עיריית ירושלים בגיבוי המשטרה. הפסל הוצב במקום אתמול על ידי האמן איתי זלאיט, שיצר את המיצג האומנותי כמחווה למפגינים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

מתנועת 'קריים מיניסטר' נמסר בתגובה לפינוי הפסל: "משטרה ועירייה בשירות נאשם בפלילים פינו בבהלה ובכוח בליל שבת מייצג מחאה. דוגמא נוספת לעליבות המשטר ולפחד של הנאשם מבלפור מהמחאה שמובילה לסיום שלטונו. קשה שלא לתהות, אם הנאשם כל כך לחוץ מפסל בכיכר הדמוקרטיה, איך הוא מנהל את המדינה? ביבי, אנחנו נחושים. הערב נתייצב כולנו בבלפור להציל את המדינה מהשחיתות והטירוף שלך. גם אלפי שוטרים לא יעצרו אותנו. נהיה בכל מוצש בבלפור עד שתלך!".

הדגלים השחורים מסרו כי "זה לא רק הפסל- השלטון מנסה להעלים את המחאה" והודיעו כי גם הערב זה השבוע ה-24 ברציפות יתקיימו הפגנות הגשרים הצמתים והשכונות. לאחר מכן יתקיימו ההפגנות השבועיות מול בתי הנאשם בבלפור ובקיסריה. 

"עם היציאה למערכת הבחירות, השלטון מעלים ללא רשות יצירות אמנות נגד הממשלה", מסרו. "מדינת ישראל חייבת להשתחרר מהלפיתה של הנאשם את הדמוקרטיה הישראלית. המחאה תימשך לאורך כל מערכת הבחירות ותלך ותתגבר. החובה שלנו כאזרחים ואזרחיות במערכת הבחירות היא לצאת ולהפגין נגד הנאשם ולא לתת לו מנוח. להזכיר כל יום את הכשלונות שלו בקורונה, בכלכלה ושיסוי העם. זהו מאבק על נשמתה של ישראל- מאבק שבו חייבים לנצח".

האמן זלאיט מסר כי הפסל "גיבור ישראל" עשוי ברונזה, מתנשא לגובה של כחמישה וחצי מטרים ושוקל כ-6 טון. "הפסל נוצר כמחווה לדמות המפגין במדינת ישראל ב-2020, להזכיר לנו האזרחים שמדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, ושזכותנו וגם חובתנו להביע דעתנו בעד או נגד השלטון, למנהיגי המדינה הפסל יזכיר שהאזרח הוא הריבון".

"יצרתי את הפסל הזה כמחווה למפגינים, שהם גיבורי ישראל בעת הזו. אם הייתה פורצת עכשיו מלחמה בצפון, הייתי מקבל צו 8 להגן על המדינה", הוסיף. "היום קיבלתי צו 8 להגן על המדינה מבית. נגד הרמיסה של ערכי הדמוקרטיה, בעד איחוד החברה, נגד השיסוי, בעד הערבות ההדדית, בעד הרעות, הצניעות, השקיפות, בעד תרבות הדיבור, בעד תרבות המחאה. נגד השחיתות, נגד שימוש לרעה בכח שלטון. המחאה היא זכות דמוקרטית בסיסית. כל מי שמנסה לפגוע בזכות המחאה, מהווה איום על ישראל כמדינה דמוקרטית. מי שמתייצב למחות ולהפגין הוא גיבור ישראל".