בעוד מדינת ישראל נערכת לסבב בחירות רביעי בתוך שנתיים, יש עדיין מי שמאמין כי ראש הממשלה נתניהו יצליח לרצות את מפלגת כחול לבן וימנע את פיזור הכנסת. היום (שלישי) שוחחו פרופסור אריה אלדד ורועי עידן בתוכניתם ב-103FM על האפשרות בה הקואליציה תצליח לצאת גם מהמשבר הנוכחי. בנוסף, דנו השניים על יחסי הכוחות בין מנדלבליט ונתניהו: "נתניהו חשב שהוא חכם גדול ויסחוט את מנדלבליט, בסוף מנדלבליט סוחט אותו טוב יותר".

אריה: "יהיה, בטח".

רועי: "זה אמיתי? אתה חושב שיהיו?"

אריה: "אין לי מושג מתי אבל יהיו בחירות השאלה אם עכשיו במכשלה הזאת של החוק לפיזור הכנסת או אוטומטית בתקציב ב-23 בדצמבר נדמה לי שכן, יהיו בחירות".

רועי: "אני חושב שלא יהיו בחירות כרגע, כי אני מרגיש שהליכוד וכחול לבן מתחת לפני השטח נמצאים בסוג של משא ומתן, במהלכו הליכוד ימכרו או מכרו להם הכול, אולי חוץ מהרוטציה, שזה הדבר היחיד שמעניין את ביבי. בסוף אנחנו נראה שימנו איזה מפכ"ל ופרקליט מדינה שהם רוצים ובסוף לא יהיו בחירות וזה בעיקר בגלל כל מיני ספינים שרצים. בעיני הסיפור של אילת שקד זה ספין של הליכוד".

אריה: "חד משמעית ספין שטביעות אצבעותיו של הליכוד ניכרות בו, אבל היו כמה כאלה בזמן האחרון. נדמה לי שזה בעיקר מהלכים של מי יצא אשם, אנחנו משתדלים למנוע בחירות אבל בסוף הצד השני כפה עלינו. אבל העניין של מינוי המפכ"ל לא ברור לי, כי אני זוכר את ההתעקשות למנות את פלוני או אלמוני ומי יהיה המפכ"ל ומי יהיה היועמ"ש ואיך נלחמו בחירוף נפש נגד המינוי של מנדלבליט, כי הוא החבר הכי טוב של נתניהו ועכשיו הוא אויב העם. אנחנו לא באמת יודעים כשמישהו ממנה מועמד מטעמו לתפקיד כזה. הרבה פעמים התפקיד עושה את האדם ולא להפך".

בני גנץ, בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)
בני גנץ, בנימין נתניהו (צילום: רויטרס)

רועי: "בתזה שלי נתניהו חשב שהוא חכם גדול והוא שיסחוט את מנדלבליט. בסוף היה מישהו אחר שסחט אותו יותר טוב".

אריה: "אתה החושב שהוא נסחט".

רועי: "כן אבל זה לא מבוסס על כלום, לדעתי כן".

אריה: "משרד הבריאות ממליץ שתי קונספירציות ליום ודי. בעניין של קואליציית 61 ומנדלבליט מיצית את השתיים להיום".