יו״ר הכנסת, ח״כ יריב לוין, אמר היום (שלישי) כי הוא מצפה ש"כפי שנהוג היה מאז ומתמיד, תגובש הסכמה רחבה בין כל סיעות הבית על מועד קיום הבחירות". לוין הוסיף כי לא יאפשר מצב בו "בצעד חסר תקדים, תאריך הבחירות ייקבע באופן חד צדדי ללא הסכמה רחבה כנהוג".

נתניהו על הבחירות: "נתנגד לפיזור הכנסת"

כזכור, אחרי שהכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-23, כונסה הבוקר ועדת הכנסת כדי להכין את החוק לקריאה ראשונה, נמשכת הטחת ההאשמות בין הליכוד לכחול לבן לגבי מי אשם במשבר. בין היתר דנו חברי הכנסת בהצעה של חבר הכנסת רם שפע (כחול לבן) להגביל את מימון הבחירות בשל המשבר הכלכלי בעקבות העבודה שמדובר במערכת בחירות רביעית תוך שנתיים.

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית עו"ד אורלי עדס אמרה בדיון כי "כולם מבינים מהם האתגרים של מערכת בחירות בתקופת קורונה, מערכת בחירות רביעית. מערכת בחירות זה מגה פרויקט שנוטלים בו כמאה אלף עובדים ובתקופת קורונה יהיו הרבה יותר עובדים. האתגרים עצומים. אנחנו זקוקים להיערכות של 90 ימים כדי לאפשר קיום מערכת הבחירות ולנהל אותו באופן תקין ולשמור על בריאות הציבור. ואין לנו תקציב".

במהלך הדיון הציע יו''ר ועדת הכנסת, ח''כ איתן גינזבורג שלושה תאריכים אפשריים לבחירות לכנסת ה-24. לפי יו''ר הוועדה, התאריכים הרלבנטיים הם ה-2 במרץ, ה-9 במרץ, וה-23 במרץ. 

יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר, אמר בראיון לגל"צ: "בחירות במאי הרבה פחות מסוכנות בריאותית. כחול לבן והאופוזיציה מנסים לקבוע בחירות בהקדם האפשרי רק כדי שיוכלו לפגוע בליכוד ובנתניהו".