מחר (רביעי) יעלו על שולחן הכנסת שתי הצעות חוק שמטרתן לאפשר נישואים אזרחיים בישראל במהלך תקופת הקורונה, בה מוגבלת היציאה מן הארץ לצורך זה. ההצעה הראשונה תוגש מטעם חה"כ אנדריי קוז'ינוב (יש עתיד-תל"ם), והשנייה מטעם סיעת ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו).

בהצעת החוק שתעלה ע"י ח"כ קוז'ינוב מוצע לאפשר לזוגות מסורבי חיתון להתחתן בנישואים קונסולריים בנציגויות הזרות בארץ. מוצע לקבוע את התיקון כהוראת שעה עד לתום תקופת ההכרזה על מצב החירום מכוח חוק סמכויות מיוחדות, וזאת לשם ההדגשה שמדובר בהוראת שעה שאין מטרתה לגרוע מהסטטוס קוו של מוסד הרבנות. ישנה שגרירות אחת שהסכימה לכך - שגרירות נורבגיה - וזאת במידה וישראל תסכים לכך.

"המדינה מתעלמת מתפקידה לדאוג לזוגות אלה, בסירובה למצוא להם פתרון. את המכתבים הראשונים בנושא שלחתי עוד לפני מס' חודשים עם פתרון ישים: לאפשר לזוגות להינשא בתחומה של שגרירות שתסכים לדבר, ולהירשם לאחר מכן במשרד הפנים. הדבר ישים ואפשרי וכל מה שחברי הכנסת צריכים לראות לנגד עיניהם בעת ההצבעה שתתקיים ביום רביעי הקרוב זה את עשרות אלפי הזוגות שיוכלו סוף סוף להקים בית בישראל", אמר ח"כ קוז'ינוב.

חבר הכנסת אנדריי קוז'ינוב (צילום: אלעד גוטמן)
חבר הכנסת אנדריי קוז'ינוב (צילום: אלעד גוטמן)

גם ההצעה של ח"כ סובה היא ברוח דומה: לאפשר קיום חתונות אזרחיות בקונסוליות זרות בזמן הקורונה. סובה ויו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, יקיימו מחר טקס חתונה אזרחית לזוג מור ואלי, בגן הורדים בירושלים.

"מחר עולה הצעת חוק שתעשה צדק היסטורי ותעניק את הזכות הבסיסית של האזרחים - הזכות להתחתן בישראל. ב-2020 עדיין מאות אלפים מאזרחי המדינה לא יכולים להינשא. מדובר באנשים שעשו צבא, משלמים מיסים ותורמים לחברה, אך בשל הכניעה הפוליטית למפלגות החרדיות המדינה מתעללת בהם. אנו מחויבים לסייע לאותם זוגות בדיוק כפי שהם מסייעים לחברה הישראלית, ולהעביר את החוק שעולה מחר בקריאה טרומית", כתב ליברמן בפייסבוק.

"כל חבר כנסת המתפאר בליברליות שלו, מחר ניתנת לו הזכות להוכיח ולעשות ולא רק לדבר. ולכן אני קורא לליכוד לכחול לבן וימינה ולהצביע בעד החוק ולהוכיח למאות אלפי אנשים שאכפת לכם מהזכויות שלהם ולא רק מפוליטיקה קטנה. להצביע בעד. אנחנו צריכים את האנשים האלו על אדמת מדינת ישראל. הם תורמים לקידומה ולצמיחתה ויוצרים עתיד טוב יותר לכולנו", הוסיף.