ישראל עדיין לא יצרה קשר רשמי עם צוותו של הנשיא הנבחר ביידן, מלבד שיחת הטלפון שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא הנבחר, בה בירך נתניהו את ביידן על היבחרותו לתפקיד הנשיא ה-46 של ארצות הברית, כך על פי גורמים שונים.

גורם מקורב לראש הממשלה נתניהו הפנה לריאיון אותו ערך השבוע רון דרמר, שגריר ישראל בוושינגטון, בו התייחס דרמר לדיבורים עם ממשל ביידן רק בזמן עתיד, מה שרק העצים את השמועות על כך שישראל טרם יצרה קשר כלשהו עם הנשיא הנבחר. כזכור, דרמר נפגש עם אנשי ממשל טראמפ כשבועיים לאחר היבחרותו בשנת 2016.

נתניהו מזהיר מפני איראן גרעינית באזכרה לדוד בן גוריון. צילום: רועי אברהם, לע"מ

למרות זאת, נתניהו כן שלח מסרים תקשורתיים לביידן, בעיקר בנושא הסכם הגרעין ממנו פרשה ארצות הברית ב-2018 ואליו ביידן מתכנן לשוב לאחר שיכנס לתפקיד הנשיא. בשיחה עם מייקל דורן ממכון הדסון שבוושינגטון אמר ראש הממשלה כי "עסקת הגרעין סללה את הדרך עבור איראן לפתוח במלחמה בכל רחבי המזרח התיכון ולהתקרב לנשק גרעיני".

בנוסף פורסם כי סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס והיועץ לביטחון לאומי רוברט אובריאן מתכננים לבקר בישראל בשבועות הקרובים, טרם השבעתו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ב-20 בינואר. לפי הדיווחים השונים, אובריאן יגיע לישראל כבר בשבוע הבא, בעוד פנס מתכנן להגיע לישראל בתחילת חודש ינואר 2021.

בנימין נתניהו, מייק פנס (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו, מייק פנס (צילום: מרק ישראל סלם)

הביקורים המתוכננים של בכירי ממשל טראמפ, מצטרפים לביקורו של מזכיר המדינה מייק פומפאו שביקר בישראל בחודש שעבר. כזכור, במהלך הביקור הכריז פומפאו כי ארה''ב תסכים לתייג מוצרים מיהודה ושומרון כמוצרים שיוצרו בישראל וכן אמר שארה''ב תסיר את תמיכתה מכל מי שידרוש להחרים את מדינת ישראל.

לאור ביקורו של פומפאו, התגברו השמועות כי בממשל טראמפ רוצים להעביר מסרי תמיכה בישראל בכמות המירבית בטרם יכנס ג'ו ביידן לבית הלבן וינחה על שינוי המדיניות כלפי ישראל. למרות זאת, בארה''ב דחו את השמועות הללו.