שר המדע והטכנולוגיה, יזהר שי, שוחח עם רוני בר און ואריה אלדד ב-103FM והביע את דעתו על השינויים התכופים בהחלטות שקיבל הקבינט לאורך היומיים האחרונים עד להכרעה כי הממשלה לא תטיל סגר לילי בחג החנוכה. בהמשך, התייחס השר שי למצבה של מפלגת כחול לבן לאור הסקרים האחרונים ועם כניסתה של המפלגה החדשה של גדעון סער אל המרוץ הפוליטי והביע דעתו על נתניהו באומרו כי "הייתי חושב על דרכים אחרות כדי לממש אג'נדה פוליטית לא על הגב של אזרחי ישראל אבל כך הוא בחר ואנחנו הולכים לבחירות".



לו היית מחזיק במניות של חברה שהדירקטוריון שלה תוך 48 שעות משנה את דעתו ברמה האסטרטגית ולא הטקטית, היית זורק את המניה?

"דוגמה יפה, אבל אם הייתי חלק מהדירקטוריון הייתי מנסה לעשות שינויים, להכניס סדר והגיון. אילו הייתי בעל מניות הייתי שוקל, בעלי המניות במדינת ישראל לא יכולים לזרוק את המדינה ומוסדותיה, לכן צריך לעשות מה שאפשר כדי לתקן ולשנות ולשפר".

הולכים לבחירות?
"לצערי הרב ככה זה נראה. רה"מ החליט שזו הדרך המועדפת שלו לפתור את בעיית המשכיות השלטון שלו והפתרון שלו הוא אי אישור תקציב, אי אישור מינויים בממשלה, לא לאפשר ממשלה מתפקדת. הייתי חושב על דרכים אחרות כדי לממש אג'נדה פוליטית לא על הגב של אזרחי ישראל אבל כך הוא בחר ואנחנו הולכים לבחירות".

אתה יושב בקבינט הקורונה, מה קרה ב-48 השעות המטורללות האלה?
"זה נראה רע, אילו הייתי מסביר את הכל הייתי מכניס היגיון. הוגשה הצעת החלטה לקבינט הקורונה בתחילת השבוע שהקבינט לא הסכים לקבל שהייתה לגשת מידית לריסון מהודק, כלומר - המסחר סגור, הקניונים סגורים, עסקים סגורים פרט לאלה שלא מקבלים קהל. סירבנו לקבל את ההמלצה של אנשי המקצוע, חשבנו שיש לנו אחריות לא רק על התחלואה והבריאות אלא גם על הכלכלה והשפיות באורח החיים בישראל. דרשנו אכיפה והעלאת הקנסות באופן משמעותי, החקיקה הזאת מונחת בכנסת כבר חודש, רה"מ אישית עוצר את החקיקה הזאת".

בגלל החרדים?
"לדעתי יש לו עסקה ויכול להיות שעם החרדים אבל זה לא רלוונטי, כי פורעי החוק הם לא בהכרח חרדים, הם שייכים לכל המגזרים במדינת ישראל. אנחנו מענישים את שומרי החוק, את המקפידים, את היישובים הירוקים. יש 1,000 יישובים ירוקים בישראל, ועליהם אנחנו רוצים להטיל סגר? איזה הגיון יש בזה? אמרנו 'תנו לנו משהו אחר', עלה רעיון של סגר לילה, אנחנו דרשנו ביישובים אדומים וכתומים אבל משום מה זה לא יוצא לפועל. סלט שהביא אותנו לחוסר נקיטת צעדים כלשהם בסוף ישיבת הממשלה היום".

פרופסור אש בנצרת: "סגר הוא לא עונש". צילום: מזאווי פרסומאים- מטה הסברה משרד הבריאות

אני רואה בין השורות שמדובר באקורדיון, פותחים וסוגרים לפי התחלואה אבל מושכים זמן עד החיסונים?
"החיסונים ייכנסו כפקטור בלוחמה הזאת כנגד עליתי התחלואה בעוד שלושה-ארבעה חודשים, כי אמנם הם נחתו בארץ אבל עד שנחסן וכו'. אני טענתי ועדיין חושב שצריך למשוך כמה שיותר זמן עד למקום בו אנחנו חוששים חלילה מקריסת מערכת הבריאות ותודה לאל יש לנו מערכת מצוינת, אנחנו רחוקים כחודש וחצי ממצב של קריסה חלילה אז בואו ניתן למשק לעבוד, רק פתחנו את הקניונים, הילדים רק חזרו למסגרות החינוך, יש הרבה ענפים בכלכלה שעדיין סגורים, חבל לסגור כי אנחנו חוששים ממה שקורה סביבנו. לצערי הרב דעתי לא התקבלה, מדינה דמוקרטית".

שישה מנדטים, יש תפנית בימין ואתם שלא באתם לבחירות האלה כאנשי ימין אתם אלה שמשלמים את המחיר. 
"בכל משבר רואים הזדמנות, אם אנחנו מאמינים לסקרים, הם גם חוזים שרה"מ הנוכחי לא יהיה ראש ממשלת ישראל כתוצאה מהבחירות, ואם זאת התוצאה של שלושה סבבי בחירות וממשלת אחדות שלא ממש מאוחדת, שאפשרנו החלפת ראש ממשלה - אני חושב שעשינו דבר משמעותי. אני מבואס, אני לא אוהב את הסקר הזה, הוא לא נראה טוב.

זה אומר שיש לנו הרבה מאוד עבודה אבל באופן ריאלי, המצביעים שהצביעו בסקר, ואמרו שיצביעו בעבור גדעון סער או בנט הם לא באמת מצביעי ימין טיפוסיים, אני מכבד גם את סער וגם את בנט ויש להם זכויות אבל מצביעי המרכז שמאל לא מאמינים בסיפוח חד צדדי, בפתרון שלא כולל שתי מדינות והיפרדות מהאוכלוסייה הפלסטינית ביו"ש, בהגבלת כוחו של ביהמ"ש העליון. אני חושב שכשנתקדם במערכת הבחירות אנחנו נוכל להסביר טוב יותר את ההבדל בינינו לבין סער ובנט, המצביעים יבינו שהם לא הפתרון".