ההצעה של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, לאיחוד בין מפלגתו לזו של סער, יש עתיד וימינה הפתיעה רבים במערכת הפוליטית. מי שמיהר לצנן את ההתלהבות היה יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט, שכתב הבוקר (רביעי) בחשבון הטוויטר שלו כי "צו השעה הוא לעזור ל-800 אלף מובטלים ולא לארבעה פוליטיקאים"​.

בנט במליאה. צילום: ערוץ הכנסת

בציוץ המדובר כתב בנט: "איווט, צו השעה האמיתי הוא לעזור ל-800 אלף המובטלים, לא לארבעה פוליטיקאים. תוכנית כבר יש. אתה מוזמן לעזור. היתר לא מעניין".

ליברמן מיהר להשיב, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי אסור לפספס את ההזדמנות להקים קואליציה ללא נתניהו: 

הדברים, כאמור, באו לתגובה למכתב ששלח ליברמן לארבעת ראשי המפלגות, בו כתב כי על אף חילוקי הדעות ביניהם במספר נושאים, הם יכולים להתאחד סביב מספר עקרונות, כגון הגבלת כהונת ראש הממשלה, חוק שירות חובה בצה"ל ואישור נישואים אזרחיים, ולהציב אלטרנטיבה לנתניהו. ליברמן הוסיף בציוץ כי "זהו צו השעה להציל את המדינה".

מוקדם יותר הבוקר נשאל ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) בנושא ב-103FM, והשיב: "אני חושב שאחדות זה הצו השעה והתלכדות סביב המרכז זה דבר נכון מאוד, זה מה שעם ישראל צריך. אני חושב שצריך להתלכד מתחת ליאיר לפיד".

כשנשאל האם מפלגתו תהיה מוכנה לדון באיחוד כזה כאשר לפיד לא עומד בראש הרשימה, השיב: "אנחנו שוקלים כל הזמן את הכל, ואתם יודעים שמי שהוכיח יציבות, אמינות, ויתור ועמידה על עקרונות זה לפיד".