ח"כ גדעון סער רשם אתמול (חמישי) את מפלגתו החדשה אצל רשם המפלגות, ובסקר שנערך עבור "מעריב" על ידי מנחם לזר, מנהל "פאנלס פוליטיקס", המפלגה החדשה - "תקווה חדשה - אחדות לישראל" כבר מתבססת כשנייה בגודלה. עם זאת, היא נחלשה מעט לעומת סקר קודם.

גדעון סער ויפעת שאשא ביטון במסר משותף לאחר הודעת ההצטרפות

על פי הסקר, שנערך אתמול, לו הבחירות לכנסת ה־24 היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד הייתה מתחזקת ומטפסת ל־29 מנדטים, בעוד הרשימה החדשה של סער ויפעת שאשא ביטון הייתה מקבלת 19 מנדטים. זאת לעומת הסקר שפורסם ב"מעריב" בשבוע שעבר, שבו קיבלה הליכוד 27 מנדטים, לעומת 21 לרשימת סער.



את עיקר הנזק מהופעת "תקווה חדשה סופגת" ימינה בראשות נפתלי בנט, שעד לאחרונה קרא תיגר על ראש הממשלה בנימין נתניהו וראה עצמו מתמודד על ראשות הממשלה. בסקר הקודם קיבלה ימינה 15 מנדטים, ואילו בסקר הנוכחי - 13 בלבד. לעומת זאת, יש עתיד־תל"ם, שבשבוע שעבר רשמה 11 מנדטים בלבד, מתאוששת ועולה בסקר הנוכחי ל־13 מנדטים ומשתווה לימינה. חלוקת שאר המנדטים נראית כך: הרשימה המשותפת 11 מנדטים, ש"ס 8, יהדות התורה 8, כחול לבן 7 (עלייה במנדט לעומת הסקר הקודם), ישראל ביתנו 7, ומרצ 5.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, יצא השבוע בקריאה להקמת קואליציה ציונית וליברלית בשיתוף עם סער, בנט ויו"ר יש עתיד־תל"ם יאיר לפיד. על פי סקר של מאגר מוחות, שפורסם בתוכניתו של ניסים משעל ברדיו 103FM, ריצה משותפת תניב 45 מנדטים - לעומת 49, אם כל אחת מהרשימות תתמודד בנפרד.

סקר 103FM: גדעון סער - המועמד המוביל למפלגת ימין מאוחדת

סער שם לו למטרה לכבוש את ראשות הממשלה ולהחליף את נתניהו. לפי נתוני סקר זה של "מעריב", קואליציה בראשותו שתכלול את רשימתו ואת ימינה, יש עתיד־תל"ם, כחול לבן וישראל ביתנו, תגיע ל־59 מנדטים. אם יצרף גם את מרצ או יקבל את תמיכתה מבחוץ - יגיע ליעד הנכסף.
בסקר נבדקה גם מידת ההתאמה לראשות הממשלה. כאן נתניהו מקבל 37% תמיכה מהציבור, כשמאחוריו סער עם 16%, שעוקף את בנט ולפיד - שניהם עם 10% בלבד.



בסקר השתתפו 541 חברים בפאנל המשיבים של Panel4All לביצוע מחקרים באינטרנט. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. טעות הדגימה המרבית בסקר זה היא 4.3%.