יועץ התקשורת אביב בושינסקי, שעבד בעבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוחח הבוקר (רביעי) עם ניסים משעל וענת דוידוב על פירוק הכנסת, וההכרזה על מערכת הבחירות הרביעית בתוך שנתיים. בהמשך, הוא התייחס גם לתוצאות הסקר של 103FM שפורסם בראשית התוכנית.

יריב לוין נועל את הכנסת ה-23 (צילום: ערוץ כנסת)

איך קרה לנתניהו שהוא נפל לבור?
"אתה מכיר את ההיסטוריה של נתניהו לא פחות ממני. 'הם מפחדים' אתם זוכרים? אותו יום שהסיפור הזה התרחש התפרסמה הקלטה של פרופ' באוניברסיטה בב"ש שמגדף את נתניהו ואומר דברים איומים ולא היה לזה 'פולו אפ'. נתניהו עלה לתוכנית עלומה בשם הכול דיבורים שהגישה אישה בשם שלי יחימוביץ' ושם תקף את התקשורת על כך שהיא מתעלמת מהגידופים של השמאל כלפי נתניהו, אני מדבר על הקדנציה הראשונה שלו. אחרי הריאיון אני מדבר עם נתניהו ואומר לו זה היה מוצלח. בערב היה לו כנס בגני התערוכה, התקשרתי למצודת זאב לרוחמה אברהם וביקשתי לדבר עם נתניהו לפני שהוא יוצא לגני התערוכה ואני אומר לו 'אני לא מגיע היום, עזוב את התקשורת ובוא תעבור הלאה'. מה קרה שם? 'הם מפחדים'. כי זו הנטייה של נתניהו לעשות 'אובר קיל' הוא רוצה עוד ועוד ועוד ואני חושב שהוא רצה לאכול פה גם את המנה האחרונה וזה יותר מדי. אני מעריך שנתניהו לא עמד בפיתוי של עצמו ולכן העסק הזה התפוצץ".

הוא בלחץ גדול?
"נכון, אבל הוא עבר למוד אחר, מוד של בחירות וכשהוא במוד הזה הוא ב'זון'". 

משיג יותר מנדטים?
"אנשים שוכחים שגם הוא נכשל, ושהביא פעם 12 מנדטים. אני חושב שמצבו פחות גרוע ממה שניתן ללמוד מהסקרים אתמול. במידה וכחול לבן מתפרקת ואני מניח שהיא תתפרק, כרגע הקולות עוברים דווקא ליש עתיד וברגע שהיא הופכת למפלגה השנייה בגודלה וגדעון סער יהיה רק השלישי יכול להיות שחלק מציבור המרכז או השמאל יגידו 'זה לא הקדימה של פעם' ואז הם יתפזרו אולי למפלגות אחרות". 

30 אחוז על פי סקר פאנלס פוליטיקס ישנו את הצבעתם בבחירות הבאות. זה המון
"זה המון כי פחות או יותר 30 מנדטים הולכים לאיבוד במקרה של כחול לבן, אני חושב שמפלגת העבודה במתכונת הנוכחית לא קיימת ונדמה לי שהאידיאולוגיה לא רלוונטית ומה שרלוונטי זה כן ביבי או לא ביבי. אני חושב שיכול להיות מצב שהכול כל כך, איבדו כל פרופורציות והכול מותר בפוליטיקה שיכול להיות מצב תיאורטי שאם נתניהו יצטרך שלושה מנדטים, הוא ידאג לנסות לפחות לפרק את הרשימה המשותפת, ייקח את מפלגת רע"מ ופתאום נתניהו יהיה גם עם הערבים".