סגן השר במשרד החינוך, מאיר פרוש (יהדות התורה) שוחח היום (רביעי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM, והשיב על השאלה האם ישבו בממשלה בכל מחיר: "לא נולדנו כדי ללכת למבצר האופוזיציה, אבל גם לא נולדנו להיות כבולים לקואליציות וכסאות". 

אתם סגורים עם ביבי במאה אחוז, או שיש מצב שתלכו עם סער?
"כאילו אם תהיה אפשרות לביבי ולמישהו אחר, נלך עם מישהו אחר? למה?".

מה רמת הסגירה?
"אני שואל למה, אנחנו לא פוסלים בני אדם, מה הסיבה? אני לא חושב שמישהו בתחום המדיני מסוגל להתחרות עם מה שביבי עושה בהופעה שלו בידע שלו זה שיש אנשים שלא רוצים את ביבי זה כול אחד מהסיבה שלו אבל אם תהיה אפשרות לביבי ונלך למקום אחר? אני לא חושב".

יריב לוין מודיע כי התקציב ההמשכי לא ימנע את פיזור הכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

שאלה אחרת.
"אין היום שמאל. כל התזה שצריך לוותר, כי אולי על ידי זה הערבים יהיו מתונים יותר זה לא קיים בכלל. יש מחנה חדש, יש מחנה של ביבי ומחנה רק לא ביבי, זה לא שמאל. אין שמאל היום".

השמאל לא קיים, מנוחתו עדן. שאלה אחרת, אם אחרי הבחירות הבאות יתברר שלנתניהו יחד עם החרדים אין ממשלה, כפי שקרה בעבר, לעומת זאת תהיה לכם אופציה להיכנס לממשלה עם גדעון סער, ליברמן שלא חביב עליכם, נפתלי בנט יאיר לפיד. האם תשקלו?
"קודם כל אני חייב לומר שבראשית דרכה של המדינה, אגודת ישראל הייתה בקואליציה עם מפא"י כי זו הייתה הדרך אז להציל את מה שיכלו להציל. אם ביבי לא יוכל להקים ממשלה אז ביבי לא יהיה באופק, הוא לא יסתובב בכנסת כחבר כנסת, אין שאלה של ביבי". 

נכון שמנהיגים בסדר גודל כזה מתפטרים כשהם מפסידים אבל אם נתניהו יפסיד בחירות הוא יישאר יו"ר האופוזיציה, יש לו משפט פלילי.
"אנחנו לא נולדנו כדי ללכת למדבר אופוזיציה. אבל גם לא נולדנו להיות כבולים לקואליציה ולכיסאות".

תשבו עם לפיד או ליברמן?
"אתה שואל שאלות כאלו, אנחנו דבקים בעקרונות שלנו, מי שיכול לתת לנו את התשובות לעקרונות שחשובים לנו אנחנו נדבר ונשב איתו. מי מרכיב ממשלה? כשיאיר לפיד ירכיב ממשלה, פעם הוא עם תפילין ופעם הוא עם טלית, כדי לקבל את העקרונות שלנו צריך לשנות שיטה, הכול, אני לא רואה את לפיד עושה את זה. למדינת ישראל אסור לעשות טעויות, הרי בטוח שאם לפני שנה ביבי היה נותן תפקיד בכיר לגדעון סער, הקרע הזה ביניהם לא היה קיים, אז בשביל זה אני צריך להעדיף את גדעון סער על ביבי?"

אתם הולכים ונכנסים לקואליציה בלי נתניהו?
"נתניהו יכול להרכיב ממשלה או לא?"

נגיד שאין לו.
"אם הוא לא יכול להרכיב ממשלה אנחנו צריכים לבדוק מי יכול לתת לנו תשובה לשאלות שלנו".

אני רוצה לשמוע שהם עם ביבי סגור נעול.
"מה, אם ביבי לא יכול להרכיב ממשלה אנחנו נלך לאבדון?"