יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, שוחח עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM על האפשרות לשיתוף פעולה של מפלגתו עם רון חולדאי, שצפוי להכריז הערב (שלישי) על הקמת מפלגה חדשה.

רון חולדאי ב'אנשים'. צילום: קשת 12

הולכות וקטנות האופציות.
"קמה מפלגה חדשה כל יומיים בערך, הסקרים נעים והעסק מאוד פתוח, כך שעד הבחירות עוד יהיו הרבה הפתעות, ובכל האנדרלמוסיה הזו אני חושב שמרצ מייצגת יציבות, ערכים ברורים ודרך אידאולוגית מוצקה".

לבחירות צריך מספרים, לא רק אידאולוגיה ואתם נעים סביב ה-5-6 מנדטים, והשאלה היא האם אתה מתכוון להתחבר כמו שעשית בבחירות הקודמות.
"אני ראיתי את המספרים הגדולים בסקרים האחרונים ולמה הם הובילו. כחול לבן השיגה מספרים מאוד גבוהים והיא מתפוררת מול עינינו, והיא לא מותירה זכר. השאלה האם המספרים מייצגים דרך ומהות. אנו אומרים דברים ברורים על הכלכלה, על השחיתות, על הכפייה הדתית".

ובכל זאת אתם נשארים עם חמישה מנדטים. האידאולוגיה מזמן ירדה מגדולתה, היום הסיפור הפוליטי הוא אחר, ואצלכם במרכז שמאל אתם נאבקים על כמות קטנה של מנדטים, ואם תתפצלו ולא תתאחדו ככה תיראו. אתם נאבקים על פירורים.
"האמירה שהאידאולוגיה עבר זמנה היא שגויה. אנו מדברים על כלכלה צודקת ולא על קפיטליזם חזירי, על מדיניות של כבוד הדדי ולא גזעות והסתה, דרך מדינית, מאבק בכפייה הדתית אלו דברים של מהות. אפשר כל הזמן לחזור לסקרים, היינו כבר בשלושה סקרים וראינו בתוצאות האמת שרוב הציבור רוצה שינוי. אני לא חושב שזה השתנה או ישתנה".

אתה תהיה מוכן ללכת עם רון חולדאי?
"יהיו עד הגשת הרשימות עוד כל מיני דברים ,איך אפשר לדבר על ספקולציות כאלה? אני אפילו לא יודע מה המפלגות הללו מייצגות ומי נמצא בהן. אני זוכר את הבועות שקמו לפני הבחירות הקודמות ומה קרה מהן אחרי. זה לא משחק וזה לא קזינו, יש כאן דרך מסוימת שאנו מחויבים לה גם כלפי הבוחרים שלה".

יש שחקן חדש ששמו עפר שלח והוא בהחלט יכול להתאים לך, השאלה אם יש לכם דיבור. יש עוד שחקנית ישנה ששמה ציפי לבני ששמה גם עולה בהקשר שלכם ושל חולדאי. האם יש דיבורים עם כל האנשים האלה?
"כן, אבל אותי יותר מעניין דיבורים על מהות מאשר משחקי לגו. היה אפשר להפיל את נתניהו בסבבים הקודמים אם גנץ לא היה נשבר באמצע, ואפשר יהיה לעשות את זה גם בפעם הבאה. המשחק יהיה אחרי הבחירות של הרכבת קואליציה שפויה. ככל שמפלגה כמו שלנו תהיה יותר חזקה, השפעתנו על הרכב הקואליציה תהיה יותר חזקה".

תמשיכו לרוץ לבד?
"מרצ לא צריכה להתחפש ולעשות תרגילים, היא מי שהיא".

גם אם תדע שזה מגדיל את האופציות.
"בינתיים צריך להפנות את השאלה לכל המפלגות החדשות שצצות ואפילו אין להן שם".

האם אתה מוכן להיות מספר 2?
"אני מוכן להיות גם מספר 20. לנו ברור מה אנו, אנו לא צריכים לעשות השקות, אני קורא לאנשים לבוא ולחבור אלינו, ולהצטרף ולרוץ יחד, אני בהחלט מעוניין להרחיב את השורות, ואני מקווה שמרצ תגדל ותשפיע על הממשלה הבאה בכיוון שלנו".