לפני כשנתיים, מפלגת כחול לבן נראתה כאלטרנטיבה הבולטת ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו. בראש המפלגה עמדו הרמטכ''ל לשעבר בני גנץ ויאיר לפיד, ולצידם עמדו שני רמטכ''לים נוספים, בוגי יעלון וגבי אשכנזי. שנתיים אחרי, גבי אשכנזי הודיע על לקיחת פסק זמן מפוליטיקה וגנץ לא מתרומם בסקרי המנדטים. היום (חמישי) התראיין הפרשן הצבאי רוני דניאל ב-103FM והסביר מה ההבדל בין הגנרלים שהצליחו בעבר בפוליטיקה, לבין הדור הנוכחי. בנוסף, דניאל ציין כי לדעתו, האיום הגדול ביותר על ישראל הוא "פרצופה של החברה הישראלית היום".

תם עידן הגנרלים בפוליטיקה הישראלית? גבי אשכנזי פורש, איזנקוט לא מצטרף, גנץ על סף אחוז החסימה.
"לא, זה רק מלמד עד כמה האנשים האלה לא מבינים את הדי אן איי של הפוליטיקה המפלגתית והציבורית. הם עסקו כל חייהם במשהו אחר, הם היו בצבא. לשמחתי, הצבא היום ממש לא פוליטי, אני לא מדבר על פוליטיקה פנימית, יש כזו כמובן, אבל הם לא שייכים למרחב הזה, לדי אן איי. השאלה היא אחרת, מה קורה שהפוליטיקה הישראלית מתפתחת בכיוונים שאנשים טובים ומוכשרים שנתנו את כל 'התחת' שלהם במשך הרבה מאוד שנים, לא מצליחים"

גנץ תקף את נתניהו: "אחרי הבחירות הוא לא יהיה עוד ראש הממשלה"

אבל מה קרה? אריק שרון, יצחק רבין, אהוד ברק, הגנרלים שלטו כאן שנים בפוליטיקה הישראלית. מה קרה עכשיו שהגנרלים נפלטים החוצה?
"כי הגנרלים של פעם היו גם קצת מעורבים בתוך הפוליטיקה, עוד בהיותם לובשי מדים. זו הייתה תופעה מאוד לא בריאה. והקצינים של היום, הם לא, הם היו מאוד בצבא. אז אני חושב שלא נכון להם לקפוץ ישר למקום שני או ראשון או להרים איזה מיזם פוליטי. נכון היה להם אולי לבוא כמספר שלוש או אפילו ארבע.

קראתי אתמול הערכת מצב ביטחונית שיש תסיסה גדולה בשטחים.
"כן, זו הערכה שאני שומע אותה הרבה מאוד זמן. יש לא מעט מרכיבים שמובילים לכיוון הזה, אך על יד זה, יש גם לא מעט מרסנים. בסופו של דבר גם ברחבי הגדה אנשים רוצים לקום בבוקר וללכת לעבוד ולהתפרנס, להביא אוכל הביתה. המצב הכלכלי שם, בהשוואה, הוא לא רע בכלל עדיין קשה, אבל בגדול הם בסדר. בעזה זה לא כך. אם יש שם בסביבות 30% מאומתים לקורונה, אז גם סנוואר מבין מה הולך ליפול עליהם. זה מצב מאוד רע מה שקורה בעזה. אז זאת תמונת מצב, נא לא להתרגש יותר מדי, אפשר להתמודד עם התופעות האלה. גם אם תפרוץ שם קורונה, זה לא משהו שמערער אותנו. אני ממש מרגיש שלא האיראנים ולא חיזבאללה ושום דבר לא ממש מאיימים על מדינת ישראל".

גדי איזנקוט הבוקר ב'ידיעות אחרונות' כתב שאין איום קיומי על מדינת ישראל מכל הגזרות האלה, והאיום הקיומי שלנו הוא האיום החברתי שיש בתוכנו.
"אני מסכים ב-100%. תסתכלו על פני החברה שלנו. מקדשים את השקר ואת ההונאה ואת הטריקים ואת השטיקים, ומי שמנסה לעמוד מולם, נתפס כאיזה נבעך שלא מסוגל. המכה הכי גדולה זו פרצופה של החברה הישראלית היום".  

כשלקחתי את הבנים שלי לראות את מכבי חיפה והיו הפסדים קשים, אמרתי להם: 'אנחנו נשארים עד דקה 90. אנחנו לא הולכים רגע אחד לפני, ומשאירים את השחקנים לבד על המגרש'. אז הבעלים של הפועל תל אביב, ועוד בדרבי, מתקפל הביתה. לא נעלבת רוני?
"נעלבתי, חשבתי שזה לא ראוי. אבל בואו, עד הדרבי הכול היה בסדר בהנהלה הזאת? מה עכשיו קפצתם בקטע של הדרבי שהם יצאו? ולפני זה הכול עבד טוב?".

רוני אתה צריך לקנות קסקט לדעתי, כי בעונה הבאה אתם תרדו ליגה, ותצטרך להתחיל לטייל ברחבי המדינה.
"אתם לא מבינים את הדי אן איי של אוהדי הפועל. אל תאיימו עלינו עם ירידת ליגה, כי כבר היינו שם. אוהדי הפועל בנויים מזן אחר. הנהלה יכולה להרים ידיים ולצאת באמצע, אוהדי הפועל לא. נמשיך לתמוך בקבוצה הזאת, ועוד יבואו ימים טובים יותר".