שר החוץ גבי אשכנזי הודיע כי ייקח פסק זמן מהפוליטיקה ולא ירוץ יחד עם שר הביטחון בני גנץ ברשימת כחול לבן בבחירות הקרובות. היום (חמישי) התראיין חברו של אשכנזי, אדיר שמיר, לתוכניתם של ינון מגל ובן כספית ב-103FM וסיפר כי למרות פרישתו, עוד לא שמענו את המילה האחרונה מאשכנזי. "אני מאמין שהוא יהיה חלק מההנהגה שלנו, שם מקומו", העריך שמיר שבנוסף סיפר מדוע אשכנזי לא תפס את ההנהגה בכחול לבן: "שהוא פחות מדבר, הוא יותר אוהב לעבוד. הוא איש של עשייה".

כספית: "מה קורה עם גבי אשכנזי?".
שמיר: "גבי בסדר, בסדר גמור. קיבל החלטה כרגע לקחת פסק זמן, אבל ימשיך בינתיים בתפקיד שר החוץ. אתם יודעים בדיוק מה הוא עושה במשרד החוץ".  

גבי אשכנזי בוועידת העסקים של מעריב. צילום: ועידת עסקים 2030 של מעריב

מגל: "מה זה בסדר? הוא חטף פה RPG לתדמית, לקריירה. זה לא הכול סבבה".
שמיר: "זה מעניין, אני מסתובב איתו לפעמים ככה ברחובות,  אנשים אוהבים אותו. אני לא יודע להסביר את זה, אנשים פשוט אוהבים אותו. כן חטף או לא חטף, לאן שאתה לא הולך איתו, אנשים נדבקים אליו. אני לא יודע להסביר למה ואיך, אבל יש בו משהו מיוחד. כשהוא נכנס לפוליטיקה, כולנו הרמנו גבה. הוא בא מקרן רש"י, הוא כל כך נהנה שם, ושאלנו מה הוא עושה, אבל הוא רצה לעשות דברים טובים".

כספית: "אתה לא מרגיש החמצה? כרמטכ"ל הוא היה באמת התקווה הלבנה הגדולה, הוא היה פופולארי. דיברו עליו גבוהה וגדולות, ובסוף תראה מה נגמר. מה הייתה הטעות בדרך?".
שמיר: "זה לא סוד שגבי נורא רצה שבמועד ב' יקימו את הממשלה ואז אחרי 180 יום ביבי חוזר להיות חבר כנסת, כחול לבן הייתה מאוד חזקה אז".  

כספית: "אתה מדבר על מתווה הנשיא במועד ב'".
שמיר: "נכון, וגבי מאוד לחץ בנושא הזה, אבל הוא היה אחד מתוך ארבעה, והוא הגיע כמחבר, לא כמקים מפלגה, ולכן היה לו קשה להשפיע על החברים. זו הטעות הראשונה שלא נכנסו במועד ב'. הטעות השנייה לדעתי, אם אתם שואלים אותי, אני חושב שבני באיזשהו שלב בתקופה האחרונה היה צריך לעצור, לחשב מסלול מחדש ולדעתי לתת לגבי להוביל. אני חושב שכמו שגבי שיקם את הצבא וכמו שהוא שיקם את משרד החוץ, אני מאמין שהוא היה מצליח גם לשקם גם את כחול לבן".

מגל: "הוא התבאס עכשיו שגנץ לא נותן לו את המקום?".
שמיר: "לא".

כספית: "בזמן האחרון, כשכבר הכול על הקנטים, לדעתי, גבי יכול היה לקחת את ההובלה, אבל הוא כבר לא רוצה, כי הוא חושב שהמותג מת". מגל: "אם גבי היה רוצה עכשיו, הוא יכול היה לקחת את כחול לבן?". כספית: יש לי יסוד להניח שכן".
שמיר: "אני לא יודע. אני מעריך שאם היו עושים את זה מוקדם, אני מעריך שהכול היה נראה אחרת היום".

מגל: "אני מרגיש שהוא נעלם. הוא לא בא לידי ביטוי ביכולות הכריזמטיות שלו".
שמיר: "אני מסכים אתכם, אבל מי שמכיר את גבי  יודע שהוא פחות מדבר, הוא יותר אוהב לעבוד. הוא איש של עשייה. אני מאחל לכולנו שאנשים כמוהו יהיו האנשים שינהיגו אותו. פחות ידברו ויותר יעשו".

מגל: "הוא עשה טעות שהוא לא נכנס לליכוד?".
שמיר: "זה לא היה על הפרק בכלל".

כספית: "בתוך התדמית הזאת של הגולנצ'יק הרי מסתתרת ציפור, אתה מסכים איתי?".  
שמיר: "חד וחלק".

כספית: "איך אתה מסביר את זה?".
שמיר: "הוא לא מהאנשים שיספרו לכם סיפורים וימכרו לכם חלומות כשאין מאחוריהם כלום. זה איש של מעשים ושל עבודה".

מגל: "צריך גם לזכור שהוא שר חוץ ומעליו ראש ממשלה שעושה הסכמי שלום ומנהל פה מדיניות חוץ, זאת אומרת, להיות תחת ביבי כשר חוץ זו בעיה". כספית: "הוא פורח במשרד החוץ, אל תתבלבל".
שמיר: "אני שומע שיחות שיש לו עם שרי חוץ מכל העולם, זו חוויה לשמוע".  

מגל: "מה המשך הדרך?".
שמיר: "לוקחים פסק זמן, מחכים. אני מאמין שבסוף האיש הזה יהיה חלק מההנהגה שלנו כי שם מקומו".