ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) שוחח הבוקר (ראשון) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM אודות היערכות מפלגתו לבחירות. במהלך הראיון ביקש שטרן להבהיר כי הוא ח"כ מטעם יש עתיד, ולא מטעם יש עתיד-תל"ם.

יאיר לפיד בפתח ישיבת הסיעה (צילום: דוברות יש עתיד-תל"ם)

"יש עתיד ותל"מ אלה שתי מפלגות ששיתפו פעולה בכנסת האחרונה מבחינה פרלמנטרית.. אם בוגי יעלון רוצה לרוץ אתנו, הוא מוזמן להצטרף תחת יש עתיד", אמר שטרן.

"הקואליציה הנוכחית התפוררה לחלוטין. יאיר לפיד הוא אלטרנטיבה מצוינת. יש עתיד עוברים את ימינה בסקרים, וגם סער ירד. סער הוא אדם ישר, בשורה חדשה בפוליטיקה, ועפים עליו אבל כשיתחילו להתבהר המצעים יחזרו האנשים של יש עתיד ושל כחול לבן. יש עתיד זאת מפלגת מרכז, בגלל שאלו האמונות שלנו", הוסיף שטרן.

"אנו חושבים שמדינת ישראל צריכה להיות יהודית ודמוקרטית, אך לא לאמץ חוקים חרדים, אני בעד ששיתוף פעולה איתם אך לא בכניעה אליהם. בהנחה שכחול לבן מתפוררת, המצביעים שלה יעברו ליש עתיד. אני תומך בחיבור עם חולדאי תחת לפיד, ושלח היה חבר שלנו ונותר, אם הוא יבין שהוא לא יצליח וירצה לחזור אנו לא פוסלים. שלח היה צריך לשתף אותנו קודם. יש עתיד מובילה את כל הגוש בצורה ברורה, גם מפלגת העבודה מוזמנת להצטרף ליש עתיד", המשיך.

שטרן התייחס לדברים שאמר יו"ר כחול לבן, בני גנץ, על יו"ר מפלגתו, יאיר לפיד, בשישי האחרון. כזכור, בראיון אצל אופירה וברקו, התבקש גנץ להגדיר את שותפו לשעבר בשתי מילים, וענה: "שונא אנשים".

"אני רואה בזה המשך לתהליך ההידרדרות של בני גנץ. את התכונה הזו לא ראיתי קודם, זה לא מתאים לו, אולי זה בני חדש, זה רוע מנותק מהמציאות להגיד שיאיר שונא אנשים, זו אמירה המביישת את בני, הוא קצת נסחף. השימוש בעניין שנאה הוא זול, עלוב, עצוב. הוא אומר על מישהו שהוא שונא בכזאת קלות. גיליתי בשותפים שלנו בכחול לבן תכונות שלא הכרנו", השיב שטרן.