ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יש בינו לבין חמאס ברית לא כתובה". הוא הוסיף: "נתניהו רוצה לחזק את החמאס, הוא משתף פעולה".

נתניהו משת"פ של חמאס?
"על פי ההתנהגות שלו ושלהם, יש ביניהם ברית לא כתובה. יש הפשרה בין הסעודים והקטרים, שמחפשים דרך להמשיך לשלם לחמאס. גם השלוחה האידיאולוגית של חמאס בישראל, או בן הברית האידיאולוגי שלהם שזה רע"מ, בינם לבין נתניהו מתנהל רומן ואתה שואל איך הכול קשור, אי אפשר שלא להבין שהחמאס, טורקיה, הקטרים ורע"מ רוצים לראות את נתניהו מנצח בבחירות. מבינים שיש לנו פה חמאס שמעוניין בהמשך שלטון נתניהו, ונתניהו שמעוניין בהמשך קיומו של חמאס. מצד אחד נתניהו מתאר אותו כאיום קיומי, שזה לא נכון".

אולי האויבים שלנו מוכנים לשלם מחיר מסוים תמורת שקט מסוים?
"אני לא רואה את זה ככה, ואני חושב שזה טעות לראות את זה ככה. הם לא רוצים לא יציבות ולא שקט במדינת ישראל. מה שקורה הוא שנתניהו בעצם רוצה לחזק את החמאס ולהחליש את הרשות הפלסטינית, ואני קובע שהוויתור על החלשת החמאס ולהחליש את הרשות, נוגד את האינטרס הלאומי של מדינת ישראל, ונתניהו מוצא עצמו משתף פעולה. אני לא חושב שהם מתאמים משהו באופן מעשי, אך חמאס מעוניין בהמשך שלטונו של נתניהו לא ביציבות".

הוא הוסיף: "החמאס חושש שאם תהיה ממשלה בראשות אנשים כמו סער ולפיד או חולדאי, כל הנהגה שתהיה 'לא נתניהו', עלולה למצוא עצמה נפתחת עצמה לאפשרויות של צה"ל ושב"כ, שמונחות שוב ושוב על שולחן הממשלה שנתניהו הדף כל הזמן. להפריד בין שני מיליון אזרחים בעזה לחמאס, נתניהו מתייחס לחמאס כאיום קיומי, ומצד שני זה התירוץ האולטימטיבי להימנע מכל בדיקה של אפשרות להיפרדות. הישראלים מתקשים להסתיר את הערצתם למפרציות, כאשר ישראלים מצטופפים בתל אביב, תור להצטלם עם תיירים מדובאי ולקחת חתימות, כאשר מסתבר שהתיירים הם צעירים מכפר קאסם שמתחפשים. אתה מבין שמשהו קורה מתחת לשטח".

אולי היינו צריכים הסכמי שלום.
"זה טוב מאוד, אף אחת מהמדינות האלה לא נלחמנו איתם מעולם, ולכן המילה שלום מטעה, אבל זה תהליך חיובי. נתניהו יתקל בהכשלת המוטיב שהוא נשא כל הזמן - שהערבים חיות טרף שאורבים לנו להשמידנו כל הזמן. יהיה קשה לקיים נורמליזציה עם חלק גדול מהמדינות הערביות באזור. אם אתה תמשיך לספר לציבור שערביי ישראל הם אזרחים סוג ב' והפלסטינים הם חלאת אדם, זה לא יעבוד. אנשים לא רואים מאחורי העניין הזה שכל מעשיו של נתניהו היום, נובעים מלא אחרת אלא מהרצון להיפטר מהמשפט. אני חוזר ואומר, מנהיגים מהעולם מתקשרים לשאול, איך יכול להיות שהמקום היחיד בעולם שאדם שעומד למשפט על עבירות של שוחד שביצע בעודו רה"מ, זה הזוי. בצרפת יש מצב חוקתי אחר בו הנשיא לא עומד למשפט בזמן כהונתו, אבל גם בצרפת אין מצב שאדם שנפתח משפטו יכול לרוץ להיות רה"מ".

הציבור בוחר בו.
"אני אומר זאת כדי לומר שהדבר הזה הוא שגיאה, הוא לא הצליח הרי כי רוב בציבור לא רצה אותו".

בינתיים הוא רה"מ.
"בינתיים הוא רה"מ, בין היתר כי האופוזיציה לא השכילה להעמיד בראשה אנשים עם מספיק ניסיון פוליטי. כדי לא רק לנצח בבחירות אלא כדי להשתמש בתוצאה כדי לשנות את הכיוון של המציאות".

מתי מצטרף?
"אני לא רוצה לדון בעצמי. אנחנו נמצאים במחזה תעתועים. אנחנו מתרגלים לתופעות שבשום מדינה נורמלית לא היו מתקבלות".

מנסה לחבר בין מפלגות במרכז שמאל?
"אני מאמין גדול בצורך לאחד כוחות על כל המרחב שמליברמן ושמאלה עד חולדאי והעבודה. אולי גם בממשלה מרצ, גם לא פסלו שר ערבי. אני לא חושב שאפשר לעשות איחוד באמת עם גדעון סער. כשאמרתי 'יש לנו את גדעון סער', הכוונה לאזרחי ישראל שפוקחים עיניים. מפלגה של גדעון סער ואלקין שהיא גם מאיימת על נתניהו מהבית, אלקין הוא איש כל כך פנימי במעגל של נתניהו, שנתניהו כל כך חרד ממה שהוא יחשוף במערכת הבחירות. יש לנו אותם במובן שיש מפלגה שמאיימת על נתניהו בימין. נוכחות אלקין מקטינה את הקסם של סער, יש לנו אזרחי המדינה, את חולדאי, והצורך שחולדאי ולפיד ימצאו את הדרך לשלב ידיים כדי להביא את המדינה חזרה לנורמליות".

אפשר לעשות מהפך?
"בטוח שאפשר".

מי צריך לעמוד בראש המחנה שיציל אותנו?
"מי שיבחרו, ואני חושב שצריכים להכין במהירות את הגל הבא של המנהיגות שצריכה להיות בגיל שלכם ולכלול הרבה מאוד נשים, אל תפגע יוכפז, החצי היותר רציני של האנושות. תסתכלו על ראש ממשלת ניו זילנד, קנצלרית גרמניה, ניהול יותר נכון".

ראית את עובדה על גנץ? כי אני זוכר שאתה אמרת או רמזת שבני גנץ סחיט.
"התוכנית טענה שהוא סחיט? אז ראיתם את התוכנית אני לא יודע אם הוא נסחט או לא, אבל אמרתי שאין לי הסבר להתנהגות הזאת, שאדם מבקש אמון מהציבור מקבל בצורה ששום מנהיג מהמשאל לא קיבל עשרות שנים. הוא קיבל תמיכה גורפת, וכשהגיע הזמן, כל מה שהיה צריך זה למנות את מאיר כהן ליו"ר הכנסת ולהעביר בקריאה ראשונה את החוק שנאשם בשוחד לא יכול לעמוד בראשות הממשלה. ברגע שהיו מעבירים את זה, גם אם הייתה רק קריאה ראשונה, המציאות הייתה משתנה. פוליטיקה זה לא הנדסת בניין, אני לא מקבל את זה שאי אפשר היה לעשות את זה, ובהיעדר כל הסבר אחר, אמרתי שיכול להיות שהם נסחטים. מבחינת בוחריו הוא כשל".