עו"ד גונן בן יצחק, ממובילי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו אשר הצטרף אתמול למפלגתו של ח"כ משה יעלון, שוחח היום (שני) עם אראל סג"ל בתכניתו ב-103FM. בין השאר סיפר בן יצחק על הקשר הגדול לאנשי המחאה, הזהיר מפני גדעון סער, והסביר מה צריך לקרות במועד סגירת הרשימות בבחירות: "אני מבין את פוטנציאל ההצבעה - לא רק שנעבר את אחוז החסימה אלא נקבל גם יותר".

היית חלק מחבורת 'קריים מיניסטר', והיה מצופה שתצטרף למפלגה שהקימו החבר'ה משם, מה קרה שבסופו של דבר הלכת עם בוגי?
"אני מת על החבר'ה האלה, הם חברים הכי טובים שלי, אבל אנחנו נמצאים באמת בעיניי בשעה מאוד קשה והיא שעה של תיקון. שנינו גרים במודיעין, וזו עיר שכן מצליחה לקיים אורח חיים מאוד קרוב בין דתיים וחילוניים למשל. ואני חושב שהקרע הזה הוא משהו שצריך לפתור אותו, וצריך לעשות מעשה. המעשה שלי זה ללכת למקום פוליטי, שאולי הוא לא המקום הכי טבעי שלי, אבל אני חושב שהוא הכי נכון במצב שאנחנו נמצאים בו".

אין סקר אחד שמנבא לכם מעבר של אחוז החסימה.
"סבלנות, אנחנו הודענו אתמול על ריצה. עד היום תל"ם לא רצה כמפלגה עצמאית. אני מאמין שלא רק שנעבור את אחוז החסימה, אלא נקבל גם יותר, משום שאני מסתכל על המפה הפוליטית, ואני מבין מה פוטנציאל ההצבעה בקרב האנשים שהיום בכלל לא משתתפים בסקרים. נורא מוקדם לבוא ולהספיד את תל"ם. אבל ברור שכשנתקרב ל-4 בפברואר, ליום הגשת הרשימות, כולנו נצטרך לעשות איזשהו חשבון נפש, כל אחד על פי הכוח שהוא צבר. אני לא יודע מה יהיה אז, אני רוצה לקוות שעד אז נהפוך להיות כוח פוליטי עם עוצמה. האם זה יקרה? ימים יגידו, אני לא יודע".

אתה חושב שבוגי יעלון הוא פוליטיקאי טוב?
"אני חושב שהוא פוליטיקאי מצוין. היו לו טעויות כמו לכל פוליטיקאי, ואני מודד לא רק על פי ההצלחות והכישלונות, אלא גם על איך הוא מתמודד עם המקומות בהם הוא נכשל".

משה (בוגי) יעלון נפרד מיאיר לפיד. הוא אומר שיאיר לפיד לא יכול להביא את הסחורה, ולכן הוא הולך לדרך עצמאית, אבל יחד עם זאת קורא לחיבורים. זה לא נראה בעיניכם מגוחך? יש פה 10 מפלגות, זה מטורף.
"אני רואה את זה אחרת. האם יש משבר בגוש שאנחנו שייכים אליו? ברור שכן, אבל יש לזה גם היבט חיובי, והוא שאנחנו עכשיו נמצאים באיזשהו תהליך של בנייה מחדש, והיא אומרת שקבוצות שונות פונות לקהל מצביעים שונה, ואני אומר לך שתל"ם פונה לקהל מצביעים שגם יש עתיד וגם חולדאי וגם אחרים לא יכולים להגיע אליהם, דווקא משום שבוגי מוכר כאיש ביטחוני".

וגם גדעון סער לא?
"אני חושב שגדעון סער לא, משום שהוא מייצג עמדה הפוכה לחלוטין במה שקשור לבית המשפט ולמערכת המשפט, הפוכה לגמרי לעמדה הממלכתית של בוגי שמחזקת את בית המשפט ורואה בו גורם חשוב במדינה. גדעון סער רוצה לשנות ולפגוע במערכת המשפט".

מה ההבדל בין בוגי ליאיר לפיד?
"אני אומר לך שבמקרה הזה, השלם של בוגי ולפיד ביחד הוא לא יותר מסך חלקיו, משום שיש קבוצה שלמה של מצביעים שיצביעו בוגי ולא יצביעו ללפיד. ובסופו של דבר, המשחק הוא בין גושי. אנחנו צריכים להביא קולות חדשים".

הציניים יגידו שיש כאן מהלך שבוגי יעלון יורד על מנת לעלות. מה זאת אומרת? הוא חבר אליך, ואתה מביא איתך על פניו קולות של המחאה, שכאילו מאיימים על לפיד, ודרך הדבר הזה תהפכו לשלושה-ארבעה מקומות ברשימה של לפיד.
"אני לא חושב שזה ככה".

אתה יכול להתחייב שזה לא יהיה ככה?
"לא, משום שבסופו של דבר יצטרכו לעשות מהלכים מאוד אחראיים. ויש מצב שבו, אם קבוצות מסוימות, בין אם זה אנחנו או מפלגות אחרות שמגרדות את אחוז החסימה מלמטה, יצטרכו להיות אחראיות כדי לא לבזבז קולות. אי אפשר להסתיר את העניין הזה".