בדרך לאיחודים במרכז-שמאל? יו"ר כחול לבן ושר הביטחון בני גנץ קיים היום (שני) מסיבת עיתונאים בכפר המכביה, בה הוא התייחס לריבוי המפלגות בגוש המרכז-שמאל וקרא לאיחוד רשימות לקראת הבחירות לכנסת ה-24: "אני מוכן להקריב הרבה כי אם האגו ילך ביבי ילך, בואו נתאחד כדי שנתניהו ילך". 

לשכתו של גנץ אף הודיעה כי פנתה למנהיגי המפלגות בגוש לצורך תיאום פגישה מחר בערב בנוגע לאיחוד, בהם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר הישראלים רון חולדאי, יו"ר מרצ ניצן הורביץ, יו"ר תל"ם בוגי יעלון, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, יו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ, יו"ר התנופה ח"כ עפר שלח ויו"ר המפלגה הכלכלית ירון זליכה. נציין כי לא נותר זמן רב לחיבורים ואיחודים - המועד האחרון להגשת הרשימות לכנסת הוא יום חמישי, ה-4 בפברואר.

גנץ תקף את נתניהו: "אחרי הבחירות הוא לא יהיה עוד ראש הממשלה"

"אני, רב אלוף במיל' בני גנץ, חייל של מדינת ישראל, פונה אליכם ישירות - שנלחמים כבר חודשים ארוכים כדי להשתחרר מביבי, זה שמחזיק מדינה שלמה בגרון כדי להימלט מאימת בית המשפט", אמר גנץ בפתח דבריו. "אתם שהאמנתם בי והתאכזבתם את קולכם ואמונכם לעשות שינוי שלוש פעמים ברצינות ואכן שלוש פעמים הצלחנו לחסום אותו ולהקים ממשלה קיצונית שתעניק לו חסינות".

"ואז קורונה, מגפה ומשבר עולמי, מלחמה על החיים של כולנו, על בריאותנו, פרנסתנו ואחדותנו ואני חייל של ישראל התייצבתי, לחצתי את ידו של האיש שהבטחתי להחליף, של מפר הבטחות סדרתי, לחצתי כי ישראל במלחמה ואני קודם כל חייל שלה", הסביר. "טעיתי. בזמן שעשרות אלפי עסקים קרסו ומאות אלפי אזרחים נשארו ללא פרנסה ביבי היה עסוק לסדר לעצמו הטבות מס במיליונים".

"בזמן שמגפה אמיתית וקטלנית משתוללת בחוץ ומאיימת על החיים של כולנו הוא ממשיך להסית, לפלג, לפרק אותנו מפנים כי זה משרת את האינטרס האישי שלו, כדי שיוכל להימלט מאימת בית המשפט", המשיך. "הוא רימה אותי, אתכם, פעם אחת יותר מדי. מעכשיו יהיה תשלום במזומן על התרגיל שהאיש עשה ועושה לישראל. כשר הביטחון והמשפטים אני הולך להלחם לצד ישראל וגם אתה הולך ביבי- לבית המשפט. נוודא שזה יקרה".

גנץ קרא לאיחוד רשימות במחנה המרכז-שמאל: "אסור לתת לו לפרק אותנו לרסיסי מפלגות ולכן אני קורא לכל מי שישראל חשובה לו ולכל מי שלא ילך עם ביבי לוותר על האגו ולהתאחד. לפיד, חולדאי, בוגי, שלח, זליכה, כל אלו שלא ישבו עם ביבי, בואו ניפגש ונמצא את השיטה והדרך, בואו מחר נכנס לחדר ונמצא את הפתרונות לטובת המדינה בלי אגו ובלי פחד. אני מוכן להקריב הרבה כי אם האגו ילך ביבי ילך, בואו נתאחד כדי שביבי ילך".

גנץ התייחס לאפשרות שייכנס לרשימת יש עתיד תחת יאיר לפיד ואמר: "מה שחשוב זה לא המיקום שלי אלא שנוודא שנתניהו מסיים את תפקידו ואנחנו נוביל את הממשלה הבאה בדרך מאוחדת את כל אזרחי ישראל. אני ולפיד נשב ונדבר ונמצא את הנוסחה הנכונה". בהמשך, התייחס לדיווחים על מגעים עם בנט, אותם הכחיש ואמר: "צריך להבין שבנט וסער מייצגים את הימין ויש לנו סיכויי חבירה גבוהים. אני מדבר על האלטרנטיבה לישראל וכולם צריכים להסכים לכך".

שר הביטחון בני גנץ מישיבת הממשלה

 מפלגת יש עתיד כתבה בחשבון הטוויטר שלה בתגובה לגנץ: "נעשה כל מאמץ להוביל לחיבורים שיובילו לממשלה שפויה וליברלית שתשנה את המדינה".

כזכור, מוקדם יותר הערב ערך יו״ר מפלגת "תנופה" ח"כ עפר שלח מסיבת עיתונאים במהלכה קרא ליו"ר מפלגת "הישראלים" רון חולדאי, לשר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן ולראשי מפלגת "העבודה" להתאחד לקראת הבחירות הקרובות: "אין לי דרישות ותנאים מוקדמים. אנחנו נשב, נישא וניתן ונקים את הגוף שהמחנה שלנו מייחל לו", אמר חבר הכנסת.