יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על חיבורים פוטנציאליים עם מפלגות. לגבי בצלאל סמוטריץ' הסביר כי "ההיתכנות לאיחוד איתו – נמוכה", על אף הסיכוי לגריפת מנדטים, ועל גדעון סער אמר: "יש לי בעיה עם עמדותיו בנוגע למערכת המשפט".

שלושה סבבים אמרת 'עוצמה יהודית עוברת בוודאות את אחוז החסימה', זה לא קרה.
"לא נכון. שלושה סבבים אמרתי שאם יהיה חיבור בימין, זה יהיה הצ'אנס היחיד לממשלת ימין. אמרתי וצדקתי. במועד ב' קיבלתי 84 אלף קולות, זה אומר שאם היינו נכנסים בחיבור, הייתה היום ממשלת ימין".

ועכשיו שוב זה ילך לאיבוד.
"אני מאוד מקווה שלא. למרות מה שעשו לי, אני שם את הכול בצד. מה שמעניין אותי זה באמת ארץ ישראל, באמת עם ישראל, זה באמת הניצחון שלנו".

אבל כרגע אם יגיעו אליך 80 אלף קולות, הם על הרצפה.
"ממש לא. אני פונה לחבריי, גם לבית היהודי וגם לאיחוד הלאומי וגם לשאר המפלגות, ואומר להם - 'חבר'ה, בואו נלך ביחד'".

פונה, ומה?
"בואו נאמר את האמת. לגבי בצלאל סמוטריץ', אני רואה שההיתכנות נמוכה. אני מכבד אותו, רצונו של אדם, כבודו".

אגב הבעיה היא ערכית או 'כיסאולוגית'?
"איזה ערכית? אני לא חושב שיש כאן איזושהי בעיה אידאולוגית, הרי במועד א' הלכנו איתם ביחד, ובמועד ב', הסיפור שהיה אפילו עם איילת שקד, לא היה על אידאולוגיה, זה היה על מקומות".

השר סמוטריץ' בהתייחסות לאיחוד במפלגות הימין

אבל חלק מהמצביעים של סמוטריץ' יכולים לראות בך סדין אדום וללכת לבנט.
"של סמוטריץ'? אתה בטוח שאתה מדבר על השם הנכון? יש מישהו אחד במדינת ישראל שיצביע לסמוטריץ' ושאיתמר בן גביר בעיניו הוא סדין אדום?".

אז למה הוא לא לקח אותך?
"אני מעריך אותו, הוא עושה דברים טובים, וכל מה שהוא אומר בעניין של בנט, הוא צודק".

אתה מפריע לו?
"אני לא נכנס לזה, אני כן נכנס לדבר אחד - ההיגיון אומר, וזה לא רק לפי הסקר שלכם, שחיבור בינינו מביא לשישה-שבעה מנדטים. זה ה-61, 62, 63 של ממשלת ימין".

כמה נתניהו מנסה לעזור לכם להתחבר?
"כמו שאתה מבין, נתניהו מאוד רוצה, הליכוד מאוד רוצה. אם אנחנו נכנסים בעזרת השם, זו באמת תהיה ממשלת ימין, וברור לי שהוא רוצה ממשלה כזאת שתנצח את הבחירות".

עם סער אתה מדבר?
"אני כן מעריך אותו. הוא עשה סיורים בחברון, הוא איש ימין בהגדרתו. מי שאומר שהוא איש שמאל, אני לא חושב שהוא צודק. אבל יש לי בעיה עם העמדות שלו בעניין מערכת המשפט. אני חושב שצריך לעשות רפורמה משפטית ולהביא תיקון מאוד רציני, ואני לא חושב שסער הולך לשם בנושא הזה. זה שהיו לו קשרים במערכת המשפט, זה לא פוסל אותו בעיניי, אבל אני לא בטוח שהוא באמת ירצה ליישם רפורמה במערכת".

לו אתה היום יושב סביב שולחן מקבלי ההחלטות, איך אתה מטפל בתחלואה המאוד גדולה גם בציבור החרדי וגם בציבור הערבי?
"אני אגיד לך קודם כל מה אני לא עושה - אני לא סוגר את המשק, אני לא מחריב את הכלכלה". 

ולשאלה שלי?
"אני אוכף את החוק, אבל סגר זה באמת מוצא אחרון, ואני לא כל שני וחמישי עושה כאן סגר. אני מטפל בריכוזים מסוימים שיש שם תחלואה, עושה את זה אגב בשוויון, ולא פחות חשוב, אני שומר על הכלכלה, כי כשאנשים מאבדים את מטה לחמם, הם הופכים להיות חולים".

אבל נתניהו נכשל פה. הוא לא מוכן לעשות סגרים מקומיים ולא משנה על איזו אוכלוסייה.
"קודם כל מגיע לו שאפו על זה שהוא הביא לנו את החיסונים, על זה שהוא נלחם. להגיד שהוא טיפל בזה בצורה מושלמת? רחוק מכך".