כשבועיים לפני הגשת הרשימות הסופיות, ולאחר הקמתן של מספר מפלגות חדשות לקראת הכנסת ה-24, הערב (שלישי) דווח בחדשות 13 כי לראשונה בבחירות 2021, ישנם מגעים מתקדמים בין שתי מפלגות לפחות, לקראת חיבור רשימות אפשרי. כזכור, בשלושת מועדי הבחירות האחרונים, מפלגות רבות נאלצו להתאחד על מנת לעבור את אחוז החסימה. כך נולדה בסבב ב' מפלגת "ימינה", אשר הורכבה מהימין החדש בראשותם של נפתלי בנט ואיילת שקד, וממפלגת ''האיחוד הלאומי'' בראשותו של בצלאל סמוטריץ'. במועד ג' היו אלו מרצ, גשר והעבודה שהתאחדו לרשימה אחת.

לפי הדיווח בחדשות 13, שתי המפלגות שנמצאות במגעים מתקדמים לריצה משותפת הן מפלגתו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, ''הישראלים'', ומפלגת תל''מ בראשותו של משה 'בוגי' יעלון, מתקיימים מגעים מתקדמים לקראת חבירה משותפת.  בנוסף, על פי הדיווח, חולדאי שואף לחבר לאיחוד המסתמן גם את מפלגת ''העבודה'' לאחר שיתקיימו הפריימריז לראשות המפלגה.

בוגי יעלון תוקף את נתניהו: "המדינה שייכת לאזרחים ולא לשליט"

כזכור, בחודש הקודם פירק יעלון את השותפות עם מפלגת ''יש עתיד'' אותה מוביל יאיר לפיד ובחר לרוץ ברשימה עצמאית. למרות זאת, לא הצליח יעלון להתרומם בסקרי המנדטים ולא עבר את אחוז החסימה.

משה יעלון, רון חולדאי (צילום: תומר נויברג,איתמר שאול)
משה יעלון, רון חולדאי (צילום: תומר נויברג,איתמר שאול)

בתוך כך,  שר הרווחה איציק שמולי הודיע כי לא יתמודד בבחירות לראשות מפלגת ''העבודה''' שיערכו בשבוע הבא. בהודעתו מסר שמולי: "ההחלטה הזו אינה קלה לי. המפלגה הזו היא בית עבורי". כעת, חברת הכנסת מירב מיכאלי נשארת חברת הכנסת היחידה שתתמודד על תפקיד יו''ר המפלגה, כשמולה מתמודדים המיליונר אבי שקד, גיל ביילין ודוד לנדסמן.