סקר מנדטים שפורסם הערב (שלישי) בחדשות 12 מציג מגמת התחזקות עבור הליכוד, שמגיע לראשונה מזה זמן רב לקידומת 3 ופותח פער משמעותי מהמפלגה שאחריו.

נתניהו נפגש עם אביב גפן על מתווה הסיוע לעולם התרבות

על פי הסקר, הליכוד זוכה ל-30 מנדטים, ותקווה חדשה זוכה ל-15 מנדטים. בתוך חודש, הפער בין נתניהו וסער בסקרים צמח משישה ל-15 מנדטים.

יש עתיד זוכה ל-14 מנדטים, וימינה, לאחר צירופם של "השולמנים", זוכה ל-13 מנדטים. הרשימה המשותפת ממשיכה להיות יציבה בסקרים עם עשרה מנדטים, שני שלישים מכוחה בכנסת כיום.

המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, זוכות לשמונה מנדטים כל אחת. ישראל ביתנו זוכה לשבעה מנדטים, ומרצ מתחזקת ועולה לשישה מנדטים. כחול לבן, על אף גל הנטישות, זוכה לחמישה מנדטים, ומפלגת הישראלים בראשות רון חולדאי עוברת בקושי את אחוז החסימה, עם ארבעה מנדטים.

מבין המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה, המפלגה הכלכלית של ירון זליכה היא הקרובה ביותר למטרה, עם 2.4%. מפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' זוכה ל-1.9%, ומפלגת העבודה, שתבחר יו"ר בשבוע הבא, זוכה ל-1.6%. יתר המפלגות: גשר, הבית היהודי, עוצמה יהודית, תל"ם ותנופה, זוכות לפחות מאחוז אחד מהקולות.

במפת הגושים, זוכה גוש המתנגדים לנתניהו ל-61 מנדטים, המהווים רוב, בעוד גוש התומכים בנתניהו זוכה ל-46 מנדטים. מפלגת ימינה, שלא משתייכת לאף גוש, זוכה כאמור ל-13 מנדטים.