קונסול ישראל בניו יורק לשעבר ומועמד ברשימת "תקווה חדשה", דני דיין, אמר הבוקר (חמישי) בראיון בגלי ישראל כי המפלגה לא תצטרף לממשלה בראשות נתניהו או לפיד. "אמירה חד משמעית: אנחנו לא נצטרף לא לממשלה בראשות בנימין נתניהו ולא בראשות יאיר לפיד", הדגיש.

סרטון של המפלגה החדשה של גדעון סער

בהמשך הראיון אמר: "אני מכיר את גדעון עוד לפני שקראו לו סער. הוא מזכיר לי את חוט השדרה שהיה ליצחק שמיר, שהיה רה"מ הכי טוב של מדינת ישראל אולי אפילו מהקמתה. לנתניהו יהיה קשה יותר מול ביידן".

בתוך כך, השר לשעבר זאב אלקין, המועמד גם הוא ברשימתו של גדעון סער, פירט בראיון לבן כספית וינון מגל ב-103FM את תפיסת המפלגה בנושא יהודה ושומרון, ולא פספס הזדמנות לעקוץ  את ראש הממשלה: "אני חושב שאתם שמעתם היטב את גדעון. הוא אמר בצורה ברורה שהוא מתנגד למדינה פלסטינית בעוד שאת נתניהו לא שמעתם מתבטא ככה הרבה שנים".

אתם תבנו יותר בהתיישבות?
אנחנו נקדם בנייה בהתיישבות, בוודאי. כשאתה שואל אותי את זה ברור לך מה עמדתי - הדבר האחרון שעשיתי לפני שהתפטרתי מהממשלה היה לקדם את הסוגיה של ההתיישבות הצעירה. זה אירוע נורא עצוב, מדובר על עשרים אלף אזרחים ישראלים שעל לא עוול בכפם מתמודדים עם מצב כזה.

אז אתם תסדרו את ההתיישבות הצעירה?
אנחנו חד משמעית חושבים שצריך לסדר את זה. אגב, זה לא קשור לימין או לשמאל. מדובר באנשים שהתיישבו בעידוד המדינה, בעוד המדינה לא השלימה איתם את כל התהליכים. 

לדעתי אתה היית פעם אחד כזה. לא?
נכון, אבל זה היה יישוב מאושר. לכן בשונה מאותם האזרחים היה לי מים והיה לי חשמל. לידי היה יישוב כזה שיישב על אדמות מדינה, אנשים שעודדו אותם להתיישב שם ופתאום הם מצאו אות עצמם בלי חשמל ומים. 

אבל אם אתם תעשו קואליציה זו תהיה קואליציה עם השמאל. איך אתם תבנו יותר מנתניהו?
"כל המועמדים להיכנס אלינו לקואליציה ישבו בפרק זמן כזה או אחר בעשור האחרון בקואליציה של בנימין נתניהו. אגב, בדיוק באותן שנים בהם הזכרתם שגרתי בקרוון ביישוב ביהודה ושומרון  אהוד ברק היה שר הביטחון של נתניהו, ומפלגת העבודה ישבה בקואליציה".

ליברמן טוען שזה לא חוכמה רק להחליף את נתניהו. צריך מישהו שלא ילך עם החרדים. אפרופו מה שאנחנו רואים כל יום כולל היום - שזו מדינה בתוך מדינה, שאין משילות, שהתחלואה שם בשמיים, וכולנו משלמים את המחיר. מה אתה אומר על זה?
"מה שקורה היום בתחום האכיפה זה בלתי נסבל. האכיפה צריכה להיות אותו הדבר בכל חלקי מדינת ישראל. כשממשלה מחליטה לאכוף אז צריך לאכוף, בלי שיקולים פוליטיים לכאן או לכאן. אני לא מדביק שום תווית על שום ציבור, פשוט חושב שצריך לאכוף. בגלל הלחץ של המפלגות החרדיות נתניהו מעכב את החוק להגדלת הקנסות".