סקר של מכון המחקר סטאט-נט שפורסם היום (חמישי) בדק את מגמות ההצבעה בבחירות הקרובות בקרב המגזר הערבי בישראל. לפי התוצאות, לא פחות מרבע מהציבור הערבי, 25.1%, מתכנן להצביע למפלגה יהודית כלשהי בבחירות לכנסת ה-24. 

הפגנה בנצרת נגד ביקור נתניהו: "אין לביבי מה לחפש כאן" (צילום: זו הדרך)

עוד עלה בסקר כי מרבית האזרחים הערבים מתכוונים להצביע חד"ש בראשות איימן עודה - 28.3% ואילו במקום השני תע"ל בראשות אחמד טיבי עם 22.1% מהמצביעים.

את המקום השלישי תופסת מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס עם 15.7% מהמצביעים וסוגרת את הרשימה בל"ד בראשות מטאנס שחאדה עם 7.7%.

בנוסף, עלה בסקר כי אחוז אחד מקרב הציבור הערבי מתכוון להצביע למפלגה ערבית אחרת. 

שוטרים הודפים את ח"כ סונדוס סאלח בהפגנה בנצרת (צילום: מוחמד חליליה)
שאלת הקול הערבי מעסיקה רבים במערכת הפוליטית וראש הממשלה בנימין נתניהו אף פתח בקמפיין לגיוס קולות האזרחים הערביים, לאחר שסקרים פנימיים ניבאו כי שיריון מועמד ערבי ברשימה עשוי להוסיף למפלגה 2 מנדטים מהציבור הערבי. גורמים במפלגה אף הסבירו כי המטרה שהוצבה היא כפולה: "כל קול של מצביע ערבי שילך אלינו – הוא גם קול שלא ילך למחנה הנגדי, שניקח מהגוש 'רק לא ביבי'. כך שהרווח עשוי להיות מוכפל – אם וכאשר נצליח במשימה". 

במסגרת הקמפיין שיתנהל במגזר הערבי יתקוף הליכוד את חברי הרשימה המשותפת ויציג אותם כפוליטיקאים כושלים שלא מסייעים למצביעיהם. החל מחודש הבא, אחרי הגשת הרשימות, צפוי לעלות קמפיין חוצות של הליכוד בשפה הערבית. כמו כן, נתניהו עתיד לבקר בעוד יישובים ערביים במועד הקרוב ליום הבחירות.