ממשלות ישראל ומרוקו חתמו היום (חמישי) על הסכם תעופה מיוחד, במסגרתו יתאפשרו טיסות ישירות בין שתי המדינות, מכל נמלי התעופה שבהן. ההסכם שנחתם התאפשר בעקבות ההודעה על חידוש היחסים בין שתי המדינות. עד כה טסו ישראלים למרוקו דרך מדינה שלישית. משך הטיסה הישירה בין המדינות צפוי להיות כחמש שעות.

נתניהו בשיחת טלפון עם נציגי המשלחת הישראלית למרוקו

ההסכם יאפשר הפעלת טיסות ישירות בין ישראל לכל נמלי התעופה הבינלאומיים במרוקו, ללא הגבלות על מספר החברות ועל היקף הטיסות בשבוע. עוד יאפשר ההסכם הפעלת 10 טיסות מטען שבועיות ישירות לכל צד. בקו צפויות לפעול חברות התעופה הישראליות וחברת התעופה הלאומית של מרוקו, רויאל אייר מרוק. לפי הודעת משרד התחבורה, רויאל אייר מרוק תפעיל שלוש טיסות שבועיות בקו תל אביב-קזבלנקה, בהמשך מתוכננות גם טיסות ישירות למרקש. 

ההסכם מצטרף לשני הסכמי תעופה דומים שנחתמו כבר עם איחוד האמירויות ובחריין, איתן חתמה ישראל על הסכם נירמול יחסים. טרם ברור מתי יחלו קווי התעופה החדשים לפעול באופן סדיר, לאור המצב הבעייתי בו שרוי ענף התעופה בארץ ובעולם.

שרת התחבורה מירי רגב כתבה על ההסכם בחשבון הטוויטר שלה: "בשעה טובה - חתמנו על הסכם התעופה ישראל מרוקו! עם היציאה ממשבר הקורונה בעזרת ה׳ ופתיחת המשק, נוכל לטוס אל הארץ בה גדלו הורינו וסבינו וזאת, בזכות פירות השלום ההיסטורי שהוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ממלכת מרוקו ומדינות נוספות".

ח"כ איוב קרא צייץ על ההסכם: "תרבחו ותסעדו. ב"ה אני מברך על עוד הסכם עם מרוקו הסכם תעופה של טיסות ישירות בין המדינות הסכם זה יביא גם לקיצור זמן הטיסות וגם להוזלות הטיסות בין שתי המדינות".