העיתונאי והסופר חיים הר זהב הודיע היום (שלישי) כי הוא יתמודד בפריימריז של מפלגת "העבודה" על מקום ברשימת המפלגה לכנסת.

הר-זהב בן ה-43 הנו חבר במפלגת "העבודה" זה שנים רבות, חבר בוועידת המפלגה ובסיעת "העבודה" בהסתדרות, ומזוהה ציבורית עם עמדות סוציאל דמוקרטיות ועם המאבק למען שוויון וצדק חלוקתי. הוא נמנה על יוזמי ההקמה והמייסדים של ארגון העיתונאים בישראל, שבעקבות הקמתו החלו להתאגד לראשונה גם העובדים בענפי הסלולר, הביטוח וההייטק. במסגרת הארגון, ניהל מאבקי עובדים נגד סגירת כלי תקשורת ופיטורי עובדים.

בשנה האחרונה, אחרי שפרסם את רב המכר "לבנון: המלחמה האבודה" שעורר את הדיון הציבורי על המלחמה ברצועת הביטחון בדרום לבנון, הוביל את מאבק הלוחמים להכרה במלחמה זו כאחת ממערכות ישראל. בעקבות המאבק החליטה הממשלה להכיר במלחמה, ולחלק אות מערכה למשתתפיה ולמשפחות השכולות של מאות ההרוגים.

בנוסף, הר-זהב שימש בעבר כתב הכנסת של חדשות 10 וערוץ הכנסת, וערך את חדשות "קול ישראל" ואת המגזין "המקום הכי חם בגיהנום". פרט לעבודתו העיתונאית, הר-זהב משמש מרצה לעיתונות במכללה האקדמית ספיר.

הר-זהב אמר כי "כל חיי כעיתונאי פעלתי לזיהוי וסימון קלקולים ואי צדק. כעת אגיע למקום שבו אוכל להשפיע ממש, ולתקן את העוולות במדינת ישראל. אני לא מתבייש להגיד שהמטרה שלי היא שישראל תהיה חברת מופת, מדינת רווחה סוציאל דמוקרטית, שבה המדינה נותנת גב לאזרחיה - מדינה שאינה מתייחסת אליהם כאל לקוחות, אלא כאל בעלי המניות שתפקידה לשרת".

רשימת המועמדים שנרשמו עד כה לפריימריז של רשימת "העבודה" לכנסת: שלום דסקל, ירון גדות, יצחק בר לב, ניר יצחק בריטמן, יצחק טיים, 
נאוה פרוכטר כץ, פרחאן אבו ריאש, אמיר חניפס, ולדימיר סברדלוב, אייבי אברהם בנימין, יואב אגמי, עופר סגמן, אברהים אלצראיעה, איתמר אילן וגנר, אפרים בולמש, יונתן צדיק, גברי ברגיל וגיל ביילין.