מיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית: על רקע האלימות הגואה בתקופה האחרונה והנסיונות למגר אותה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש היום (שלישי) עם ראשי רשויות ערביות בהמשך לדיון בהצעה בנושא מיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית. ההצעה אמורה לבוא בהמשך לאישור הממשלה. 

איימן עודה במחאה על האלימות בחברה הערבית

בפגישה נכחו השר לביטחון פנים ומפכ"ל המשטרה, בנוסף לגורמים מרכזיים בשלטון המקומי. נתניהו אמר בפגישה: "אנחנו נביא החלטת ממשלה בהקדם. המטרה היא להביא תקציב ייחודי עכשיו, להתחיל את הפעולה, לא לחכות. יש למנות פרויקטור שירכז את כל הפעולה, לא רק המשטרתית אלא את כלל הפעולות שאנחנו רוצים לעשות כדי לממש את התכנית שלנו".

עוד הוסיף: "אנחנו פועלים כדי לעגן את המערכה העצומה נגד הפשיעה והאלימות ביישובים הערביים שיתפשטו במהרה ליישובים היהודיים. אני לא יכול לקבל את זה. איני אומר זאת מן השפה אל החוץ. אני רוצה כוחות מיוחדים, כוחות משימה. אנחנו יכולים לעשות את זה כי יש לנו טכנולוגיות שלא היו קיימות במקומות אחרים. יש לנו טכנולוגיות שחיסלו את הפשע המאורגן במגזר היהודי ובמידה מלאה חיסלו את הטרור הפנימי".

חלק מראשי הרשויות שהשתתפו בדיון הם ראשי המועצות המקומיות טובא-זנגרייה, ערערה, תל-שבע, בוסתאן אל מרג', רהט וכסייפה. כזכור, בשנת 2019 הודיע נתניהו כי יקים צוות למיגור האלימות והפשיעה בחברה הערבית. לפי יו"ר ועדת המעקב של החברה הערבית, מוחמד ברכה, מאז שנת 2000 כ־1,600 אנשים נרצחו על ידי ארגוני פשע. עכשיו, כאשר הקול הערבי הפך מטרה מרכזית בקמפיין הליכוד לבחירות, הוא מוסיף לעסוק בנושאים המהותיים שעל סדר היום בחברה הערבית.

לפני פחות משבועיים ביקר נתניהו במרפאה בקופת חולים בעיר נצרת, ואמר: "זו הזדמנות להתחיל עידן חדש ביחסים בינינו לבין האזרחים הערבים במדינת ישראל, עידן של כבוד ושיוויון, כבוד אישי הזדמנויות ועוצמה".