תשעה ימים לסגירת רשימות המפלגות לקראת הבחירות לכנסת ה-24, סקר של חדשות 12 המתפרסם היום (שלישי) מציג את המפה הפוליטית המסתמנת. על פי הסקר, הליכוד נחלשת ויש עתיד מתייצבת כמפלגה הצפויה להיות השנייה בגודלה. כרגיל, מספר מפלגות רב אינו מצליח לעבור את אחוז החסימה.

על פי תמונת המנדטים המלאה, משנה הליכוד קידומת וזוכה ל-29 מנדטים בלבד. יש עתיד זוכה ל-16, תקווה חדשה בראשות גדעון סער עם 15, ימינה עם 14 והרשימה המשותפת זוכה ל-10 מנדטים בלבד. ברקע מחאות החרדים האלימות בימים האחרונים, ש"ס ויהדות התורה זוכות לשמונה מנדטים כל אחת, ובכך מגדילות במנדט אחד את כוחן המשותף לעומת הכנסת ה-23.

מרב מיכאלי עם מפגינים על איחוד במרכז-שמאל לקראת הבחירות (צילום: הדגלים השחורים)

הנתון המעניין מהסקר הוא כניסתה של מפלגת העבודה בראשות ח"כ מרב מיכאלי לכנסת עם ארבעה מנדטים. בנוסף, ישראל ביתנו זוכה לשבעה מנדטים, מרצ עם חמישה וכחול לבן שומרת על הראש מעל המים עם ארבעה מנדטים אף היא. תמונת הגושים עומדת על 61 מנדטים לגוש "רק לא ביבי", לעומת 45 מנדטים לגוש התומך בראש הממשלה. לשני הגושים מתווספת מפלגת ימינה שלא הצהירה אם תשב עם נתניהו, כאמור עם 14 מנדטים.

המפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה (2.8%), הישראלים בראשות רון חולדאי (2.7%), הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' (2.2%), עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר (2.1%), עלה ירוק (0.6%), ותיקי ישראל (0.5%), תנופה בראשות עפר שלח (0.4%), הבית היהודי (0.3%), תל"ם בראשות ח"כ משה (בוגי) יעלון (0.3%) וגשר בראשות השרה אורלי לוי אבוקסיס (0%) לא עוברות את אחוז החסימה, ולא יהיו חלק מהכנסת ה-24 על פי הסקר.

עוד עולה משאלות הסקר כי חיבור של לפיד (יש עתיד) עם חולדאי (הישראלים) מביא אותם ל-18 מנדטים בלבד. לעומת זאת, חיבור של חולדאי עם מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי מציב אותם על שבעה מנדטים. במצב זה תזכה יש עתיד ל-14 מנדטים בלבד, ומרצ תקבל ארבעה מנדטים.

בנוסף, איחוד של סמוטריץ' (הציונות הדתית) עם בן גביר (עוצמה יהודית) וחגית משה (האיחוד הלאומי) יניב חמישה מנדטים - מה שיעמיד את גוש התמיכה בנתניהו, יחד עם מפלגת ימינה, על 60 מנדטים. באיחוד מסוג זה תזכה הליכוד ל-27 מנדטים בלבד, לצד ימינה שתרד ל-12 מנדטים.