גיא פלג שוחח היום (רביעי) עם מאזין ב-103FM שהתלונן על כך שמסיבת העיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לא שודרה בערוצים המרכזיים. פלג הסביר את ההחלטה מצד ערוץ 12, שבהמשך יושמה גם על ידי ערוץ 13 וכאן 11, והסביר כי התשדירים האלו הופכים להיות חלק מתעמולת בחירות בחסותם. "מה שחשוב - יכנס למהדורה. רוצה להתראיין? יונית לוי מוכנה".

"אתמול רה"מ בנימין נתניהו, הייתה לו מסיבת עיתונאים ואני מאוד כעסתי על ערוצי 12-13 ועל התאגיד שלא העבירו את זה".
להפך זו הייתה החלטה מצוינת. אני אסביר, רה"מ הנהיג נוהל שהוא לא מתייצב לראיונות עיתונאים, הוא קובע מסיבות עיתונאים בלב הפריים-טיים ב-20:00 בערב, ובסופו של יום כשאתה מנתח אחורה, אתה מבין שרה"מ אמר כמה וכמה דברים חשובים, אבל על זה העמיס כמויות אדירות של תעמולת בחירות.

מכיוון שאנחנו כל כך קרובים למערכת בחירות, גם כשרה"מ מדבר, אתה צריך גם בשל האיזון, לתת ליו"ר האופוזיציה להגיד דברים וקיבלו החלטה. אני שמח שאת ההחלטה קיבלו אצלנו בקשת 12 בראש ובראשונה והיתר מיישרים קו אחרי ההחלטה של אבי וייס וגיא סודרי להגיד 'רבותיי נמאס ממסיבות עיתונאים בשידור חי'.

כל אחד נותן הצהרה, בני גנץ, ניסנקורן, חולדאי וכל המהדורה הופכת לתעמולת בחירות במסווה של הצהרות. לא, בשום פנים ואופן! תאמר את הדברים, אנחנו נצלם ומה שחשוב, ולא תעמולת בחירות, ייכנס למהדורה. אתה רוצה להתראיין? יונית לוי מוכנה.

"אני כבוחר ימין, בתחושה הנוראה שעושים הכול כדי להכשיל את רה"מ, הלוואי והיו לנו עוד 20 ערוצי טלוויזיה כמו 20, שם אני נהנה הנאה רבה לצפות בערוץ".
איך אתה מסביר את זה שאתה לבד שם? אפשר להיות רמטכ"ל, שר ביטחון ומפקד סיירת מטכ"ל ורב זכויות ובסוף אם הציבור אומר לך לא, אתה צריך ללכת הביתה. אתה יכול להיות טייס מהולל בחיל אוויר, גיבור מלחמת יום הכיפורים, מפקד בסיס חצרים, מנהל בית ספר מצליח, ראש עירייה מוביל ואם הציבור אומר לך לא, מה לעשות? הציבור הוא האלוהים, אתה צריך לקפל את הזנב וללכת הביתה.

כשיש ערוץ שהציבור אומר לו לא? מי מפריע להמוני בית ישראל לצפות בערוץ 20 אם הוא כל כך טוב ויש בו כתבים ופרשנים כל כך טובים וחשיפות טובות ושידורים חיים מעולים למה הציבור אומר לא?

"יבוא יום וערוץ 20 יעבור את כל הערוצים האחרים".
ואתה תסדר לי שם עבודה. ביום הזה אני אבקש את עזרתך כדי שאולי יסכימו לשיקוץ משוקץ כמוני להשתלב בעמדה של עוזר הפקה, אולי, בכל זאת יש לי כבר ניסיון.