"רמת הגולן תישאר לעד חלק ממדינת ישראל", כך נמסר היום (שלישי) ממשרד ראש הממשלה, זאת בתגובה לסירובו של מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן להכיר בריבונות הישראלית ברמת הגולן. מדוברו של נתניהו נמסר עוד: "עמדת ישראל בנושא ברורה - רמת הגולן תישאר ישראלית בכל תרחיש אפשרי".

בנימין נתניהו ודונלד טראמפ במעמד החתימה על ההכרה האמריקאית ברמת הגולן. צילום וידאו: איתי בית-און, לע"מ, סאונד: ניר שרף, לע"מ

בלינקן התראיין במהלך הלילה לרשת CNN ואמר כי "לשליטה בגולן במצב הנוכחי יש חשיבות אמיתית לביטחונה של ישראל. עם זאת, שאלות משפטיות על הזכות לשטח הן משהו אחר, וצריך לבחון אותן לאורך זמן אם המצב ישתנה בסוריה". לדברי בלינקן, שלטונו של בשאר אסד בסוריה ונוכחותן של מיליציות איראניות בשטחה מהוות "איום ביטחוני משמעותי" על ישראל.

בנוסף חזר בלינקן גם על התחייבותו של ממשל ביידן להשאיר את שגרירות ארצות הברית בירושלים, לאחר שממשל טראמפ הכיר בעיר כבירת ישראל, והפך את המדיניות הקודמת בנושא.

כזכור, במרץ 2019 הביע טראמפ את תמיכתו בישראל ובביטחונה וחתם על צו שמכיר בריבונותה של ישראל על רמת הגולן במהלך פגישה עם נתניהו בבית הלבן.