חה"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) התראיין היום (שלישי) אצל גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, ומתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני במקומו הייתי מתבייש לנוכח הסקרים". בפתח דבריו, טען כי "נתניהו משתלח בלפיד כל הזמן, כי הוא מוביל את האלטרנטיבה. ראש הממשלה נטע תרבות של חוסר אמון".

אם לפיד הוא האלטרנטיבה, אולי זה נוח לנתניהו כרגע, כי ההפרש ביניהם הוא דו ספרתי.
"אנחנו כולם מסתכלים ואומרים נתניהו עם 30 מנדטים, אבל האמת שבמקומו הייתי מתבייש. אתה ראש ממשלה 12 שנים אתה יכול לטפל בכל החולים של המדינה הזאת, אתה יכול לזרוק כסף בכל מה שאתה רוצה, אתה יכול לעשות הסכמי שלום עם מי שאתה רוצה ובסוף אתה מגיע ל-25% מהבוחרים ועל זה גאוותך? אנחנו ללא היכולת להעניק שקל למישהו, בלי שיכולים לקבוע פגישה עם נשיא ארצות הברית, אנחנו באופוזיציה ומתחתיו ב-10%".

ראש הממשלה בנימין נתניהו כפר באשמה בדיון בבית המשפט. צילום: קונטקט

יבוא נתניהו ויאמר, 'תראה מה מנהלים נגדי, ולמרות הכל אנחנו עם 30 מנדטים', והם אומרים שיגיעו ליותר. 
"הם לא יגיעו לזה. גם כשהם הגיעו למספרים האלו, הם לא הצליחו להקים ממשלה. זאת האמת, נתניהו נכשל. עד שהוא לא שיקר את גנץ והטביע בכולנו תרבות לפיה מילה זו לא מילה והסכם זה לא הסכם, ותקציב מדינה לא צריך, אפשר לעשות מסיבת עיתונאים בערב, לפזר כסף ולמחרת עוד פעם. למרות שלא הצטרפנו לממשלה, ידענו שנתניהו ישקר אבל קיוויתי שהממשלה הזאת תשפיע ותצליח. 

אתה איש אופוזיציה, אתה אמור לרצות שהוא יוחלף. למה רצית שהוא יצליח?
"רצינו שבזמן הקורונה יצליח, אחרי כן נצא לבחירות. האופוזיציה צריכה להחליף את הממשלה, אבל כשיש קורונה, היא צריכה לסייע לה כמו שסייענו בטיפול בעסקים קטנים. לכן הייתי אומר היינו מוכנים לשבת גם שנתיים בצד, שיטפל כמו שצריך".

זה מדאיג אותי כאזרח, נתניהו הביא מיליון חיסונים.
"הוא עשה גם דברים טובים. אבל כשיאיר לפיד אמר דבר על החיסונים הוא הסתמך על דברי משרד הבריאות. על הבאת החיסונים – שאפו. אך הוא הביא את החיסונים על מנת לטפל באלו שבאשמתו חלו. אחרי שאתה לא סוגר את הגבולות כמו שצריך, בגלל הסכמי השלום עם דובאי הגיעו עוד מוטציות. אחרי כל זה, הוא מצא פתרון לבעיות שיצר בעצמו". 

אנחנו רואים שמעל ל-5,000 נפטרים זה נורא. אני חושב על כך והמספרים האלו ממשיכים לעלות. בתחושה שלי, לא נסיים עם זה בקרוב.
"צריך לבנות שגרה שבה הציבור האזרחי מאמינים לממשלה, לנתניהו לא מאמינים. ללפיד מאמינים, רואים שהוא עמד על העקרונות שלו. נתניהו לא עמד בהבטחותיו לגנץ, לתקציב, למה שיאמינו לו? הוא נטע תרבות של חוסר אמון".

אבל הוא עדיין על 30 מנדטים. 17-18 מנדטים ללפיד זה בסיס מכובד, אבל הליכוד מקבל יותר. 
"הוא 12 שנים ראש הממשלה, למפלגה שקיימת מתחילת המדינה. לפיד הקים מפלגה לפני פחות מתשע שנים, הוא לא היה ראש ממשלה אלא רק שר האוצר למשך 18 חודשים. אם לפיד היה ראש הממשלה במשך שנתיים, הקורונה לא הייתה נראית כך. מה שמנחה את ביבי זה שיקולים פופוליסטים". 

אז איך בכל זאת אתה מסביר את ה30 מנדטים?
"יש אנשים שמסתכלים על הדברים הטובים שעשה, ויש אנשים שהוא הצליח להסית אותם ולזרוע שנאה מול האחרים. 'אנחנו ליכוד וכל האחרים הם שמאלנים והם שונאים את המדינה ולא מוכנים לעשות כלום'.