יו"ר ימינה נפתלי בנט הפתיע רבים כאשר הצהיר הבוקר (רביעי) בראיון בכאן ב' כי "ימינה לא תשב בממשלה בהובלת השמאל, כולל לפיד כראש ממשלה". עם זאת, ציין כי "אין לי בעיה שהוא יישב בממשלה".

פחות מחודש לבחירות: לחצו כאן לסקר שצריך להדאיג מאוד את נתניהו

בנט נשאל האם הוא לוקח בחשבון שאם לא יישב עם לפיד הוא יוכל להצטרף לבלוק, והשיב: "אנחנו לא בשום בלוק, בסופו של דבר מערכת הבחירות הזו שונה כי היא מחנה לאומי. אנחנו אומרים את זה ברור - מי שרוצה את השינוי במחנה, אני הכתובת". 

תהיה מוכן לשבת בממשלה בראשות גדעון סער?
"אשב בכל ממשלה לאומית, המטרה היא להחליף את נתניהו. תראה, יש פה דור שלם שאיבד את העתיד שלו, באמצעות יוזמה, תכנית סינגפור שהבאנו, הורדה גדולה במסים למעמד הביניים, הכנסת חצי מילון המובטלים לשוק העבודה".

צריך להביא את הכסף.
"הכסף יבוא שבגלל התכנית אז חצי מיליון המובטלים ייכנסו לעבודה ולא נשלם לאבטלה אלא נעביר את הכסף לצמיחה. יהיו יותר שירותי טובים בחינוך ובבריאות, חייב להודות - מי שבוחר לא לעבוד לא יהיה לו כסף. התכנית תתגמל אנשים עובדים". 

גדעון סער (צילום: אוליביה פיטוסי)
גדעון סער (צילום: אוליביה פיטוסי)


יש קריאה לכל גוש אנטי ביבי לחתום על הסכם לקראת הבחירות
"אני במחנה עם ישראל, מדינת ישראל, ולחתום על ההוא ועל הזה לא באמת משרת את העם. אנחנו צריכים להחליף את נתניהו, כולם מבינים את זה, יש פה קרב, מי שחושב שצריך להזניק את המדינה, רק מדברים על זה ולא עושים כלום, אפשר לבטל את מונופול מקרקעי ישראל אבל לאף אחד אין אומץ לעשות את זה, אנחנו באים עם מצ'טה ולהזניק את המדינה קדימה כדי שיישאר להם קצת יותר בכיס".

אם "רק הימין יכול" ויש לך בעיה עם לפיד, לא תהיה לך בעיה לשבת עם סמוטריץ' ובן גביר.
"גם לפיד וגם סמוטריץ' - כל מי שבעד מדינה יהודית ודמוקרטית יכול לשבת איתנו. כיוון הממשלה הוא לאומי".

איתמר בן גביר בדיון בוועדת הבחירות (צילום: יוסי זמיר, לע''מ)
איתמר בן גביר בדיון בוועדת הבחירות (צילום: יוסי זמיר, לע''מ)


יש לך בעיה עם בן גביר?
"כל מי שאומר שהוא בעד מדינה יהודית ודמוקרטית, יכול לאהוב או לא לאהוב את הסגנון, גם לפיד וגם סמוטריץ' בן גביר יהיו שותפים בממשלה, השאלה היא מי יוביל את הממשלה. גדעון הוא פוליטיקאי טוב, אבל אין לו את הניסיון הכלכלי, המדיני, כולם מבינים שזה או בנט או נתניהו".

לא תשב בממשלה בראשותו של גדעון סער?
"אם רוצים לצאת מזה, צריך יזמות וניהול ברמה הכי גבוהה, ניהול במשבר ומה שנקרא הציבור יחליט".