דובי וינרוט, בנו של עורך הדין יעקב וינרוט ז"ל, סנגורו המיתולוגי של נתניהו, פרסם אתמול פוסט בפייסבוק בו סיפר "מה חשב אבי ז"ל על ראש הממשלה בנימין נתניהו". המסר שדובי העביר הוא מגונן מצד אחד ומפאר את מעשיו, אך מצד שני ביקר את מהלכיו של רה"מ נגד מערכת המשפט. היום (רביעי) שוחח עם בן כספית וינון מגל על הפוסט שפרסם.

פחות מחודש לבחירות: זה הסקר שנתניהו צריך לדאוג ממנו מאוד

הפוסט של דובי וינרוט (צילום: צילום מסך פייסבוק)
הפוסט של דובי וינרוט (צילום: צילום מסך פייסבוק)

הפוסט של דובי וינרוט (צילום: צילום מסך פייסבוק)
הפוסט של דובי וינרוט (צילום: צילום מסך פייסבוק)

בפוסט כתב דובי כי אביו, יעקב, "לא חסך מראש הממשלה ביקורת. אבל ביננו על מי אין. אין לי ספק שלו אבי ז"ל היה חי כיום, בנקודה אחת היה שובר לו את שתי הידיים והרגליים. על כך שלא מתגרים במערכת. מודעים לקטנותך מפניה. מכפיפי ראש. בונים הגנה בעבודת נמלים. תן לשופטים לראות את האדם היפה שבך. תן לשופט לזכות אותך מבלי לתת לצד השני סטירה מצלצלת. אסור לפגוע במערכת, אסור לפגוע במדינה". 

וינרוט הוסיף כי אביו לא חשב שנתניהו מושחת: "אין ספק, אמר לי לא פעם, כי ראש הממשלה לא מושחת. תשכח מזה. כל בר דעת מבין שלו רק היה רודף בצע, היה עושה לביתו וגורף מיליונים ולו רק מהרצאות או מכל חברה עשירה בעולם שהייתה שוכרת מיד את שירותיו. 'אז דובי, על סיגרים?'"

עוד התייחס לשמועות כי אביו המליץ לנתניהו ללכת לעסקת טיעון עם הפרקליטות: "האם אכן המליץ לו לעשות עסקת טיעון של זיכוי תמורת פרישה? אולי. אולי רק בגלל דבר אחד. לא משום שחש שלא יוכל לזכותו - דווקא האמין מאוד בזכותו. אלא משום שחס עליו. חס עליו שכבן אנוש, חזק ככל שיהיה עליו לעמוד מול מערכת גדולה".

מה אביך חשב על נתניהו?
"אהב אותו מאוד היה חבר טוב שלו והייתה לו המון ביקורת עליו".

מה הוא אמר עליו איזה איש הוא?
"עילוי שבעילויים וכפי שכתבתי בפוסט אם אבא שלי אומר את זה, שלא אומר את זה על כולם, כשהוא אומר את זה בכזאת נונשלנטיות אני לא צריך לבדוק. זו העדות הכי טובה מבחינתי. זה לגבי האינטלקט, לא ראה הרבה אנשים כאלה. אנחנו מדינה שאוהבים לשנוא".

נשמע קטע מריאיון של אביך בעובדה: 'יש פה תחושה שרודף אותו משהו שהוא לא יודע לשים על זה את היד. הוא לפעמים קורא לי על תקן של חצי פסיכיאטר, ממש ככה'. 
"למי אין חסרונות? אני גם הולך לפסיכולוג, אני מניח שגם אתם בן כספית, אני לא יודע. הוא מרגיש נרדף, אז מה? זו לא בעיה".

הייתה תקופה מתוחה בין אביך שפרסם תגובה תוקפנית נגד עובדה. מה עוד אבא שלך אמר?
"אני ישבתי הרבה יותר שעות עם אבא שלי, הייתי האיש הכי קרוב אליו ושמעתי דברים הפוכים לגמרי. קודם כל לגבי כל התיקים שלו, הוא חשב שזה קשקוש מקושקש, זה גם מביש את המדינה. תיקח איזה תיק שאתה רוצה מבין השלושה, לצורך העניין את תיק 4000, האגוז הקשה, או 2000, מה המרחק בין הדיבורים בינו לבין נוני מוזס, לבין הביצוע של זה? המרחק הרי מטורף".

אתה מייצג את נתניהו, ברור שתגיד שהתיקים קשקוש. אני שמעתי שהוא ממליץ לו לחתום על עסקת טיעון ולגבי השאלה בנושא 2000, מובאות ראיות לפעולות שנקט נתניהו ולפעולות שנקט מוזס, אפילו תקף את בנט והביא את זה לנתניהו אח"כ. לצערי הקייס שלך חלש.
"אני לא אנהל את המשפט מולך כרגע, אתה יודע מה אבא שלי חשב על מערכת המשפט בכללותה?"

למה הוא אמר לו לסגור את הסיפור בהסדר?
"לא בהסדר, לא להודות אלא להגיד לו ביבי לך הביתה, בשביל מה לך? אם יש לך אנשים כפויי טובה, אתה נותן כל כך הרבה למדינה, אתם מדברים על אדם שלוקח סיגרים? הוא יכול היה להיות מולט-ימיליונר בדקה וחצי. כל חברה גדולה תיקח אותו בשלוש שניות".

הוא כבר מולטי-מיליונר כבד. אביך זוכה מרוב שהמערכת רודפת אנשים, על דבר אחד אני יכול להתווכח איתך. אם אביך היה רואה היום מה עושה העילוי למערכת המשפט. איך הבן של נתניהו קורא ליועמ"ש ומה עושים לשופטים שלוחיו בגלי צה"ל, הוא היה מתפחלץ.
"זה כנראה הדבר היחיד שאני אסכים בביקורת על נתניהו, אני חושב שהוא עושה טעות חמורה. מסיבה פשוטה - אני בתור שופט, תנצח את זה בענווה, תן לי את האפשרות לזכות אותך. ברגע שאתה פועל בצורה כזאת אם אני אזכה אותך אני נותן סטירה מצלצלת למערכת. תן לי לעשות את זה, לא מאוחר לעשות את זה".