סערה במליאה: דבריו של ח"כ שבח שטרן (הליכוד), שהציג את ההאשמות הקשות בהן הואשם ישראל קסטנר ז"ל סבה של ח"כ מרב מיכאלי, לפיהן שיתף פעולה עם השלטון הנאצי בהונגריה במלחמת העולם השנייה ושלח את יהודי הונגריה להשמדה. שטרן ציין כי גם בני משפחתו נמנו על הנרצחים בהונגריה.

לדבריו: "קסטנר אמנם נוקה חלקית מאשמה, השופטים קבעו שההיסטוריה היא שתשפוט אותו ולא בית המשפט. נכדתו של קסטנר ח"כ מרב מיכאלי אינה אשמה בהתנהגות של סבה אבל בניסיונותיה לנקות את שמו ירקה בפרצופם של נרצחים רבים. זהו פרצופה של מפלגת העבודה 2021, זה מה שנשאר ממפלגת מפא"י".

"לו היה חי, היה שובר את רגליו": בנו של עו"ד וינרוט חושף מה אביו חשב על נתניהו

חברת הכנסת שבח שטרן (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
חברת הכנסת שבח שטרן (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

חברי הכנסת מהאופוזיציה שנכחו במליאה זעמו על הדברים. ח"כ ניצן הורוביץ אמר: "אתה מטיל את האשמה על היהודים ולא על הגרמנים, אתה מכחיש שואה". ח"כ עופר כסיף אמר: "אתה בושה וחרפה לכנסת, עושה שימוש פסול בזכר סבה של חברת כנסת". 

ח"כ מרב מיכאלי עלתה בהמשך והגיבה לדברים: "לא שמעתי את רוב דברי הבלע, השטנה וההסתה שנאמרו כאן. ד"ר ישראל קסטנר, סבא שלי, היה עו"ד פוליטיקאי, עיתנואי היה פעיל ציוני בבודפשט בהונגריה בתקופת השואה. היה חבר בוועדה שהצילה פליטים ופליטות יהודים שהגיעו ממדינות אחרות לפני שהונגריה הייתה תחת השלטון הנאצי. עשו זאת במשך שנים יחד עם מחתרות ותנועות נוער ועסקו במפעל הצלה אדיר". 

ישראל קסטנר, מארגנה של ''רכת קסטנר'' וסבה של מרב מיכאלי (צילום: שאולי בסקינד, יח''צ)
ישראל קסטנר, מארגנה של ''רכת קסטנר'' וסבה של מרב מיכאלי (צילום: שאולי בסקינד, יח''צ)

מיכאלי הוסיפה: "ההסתה שהביאה לרצח קסטנר היא אותה ההסתה שהביאה לרצח רבין וזו אותה ההסתה שמאיימת ומכרסמת ביסודות הדמוקרטיה הישראלית כאן ועכשיו".

אתר מעריב אונליין מצטער ומתנצל על דברים לא נכונים, שהוכנסו בטעות בפיו של חבר הכנסת שבח שטרן מסיעת הליכוד. הכותרת  שבאתרנו ייחסה לח"כ שטרן אמירה שלא נאמרה על ידיו כאילו: "יו"ר העבודה בוגדת כמו סבא שלה". 

בבדיקה שלנו התברר שחה"כ שבח שטרן תקף את יו"ר העבודה על כך שהיא מנסה להאדיר את זכרו של סבה, קסטנר. חבר הכנסת אף הדגיש כי אינו מאשים חלילה את חה"כ מרב מיכאלי במעשי סבה. בעקבות זאת תוקנה הכותרת לשביעות רצון חה"כ שבח שטרן.