היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, פנה היום (רביעי) אל שר האוצר ישראל כ"ץ בעניין קידום תכניות כלכליות בתקופת בחירות. במכתבו הביע היועמ"ש תמיכה בעמדותיו של היועץ המשפטי למשרד האוצר, אסי מסינג, וכתב כי "בניגוד לאמור במכתבך, עורך הדין מסינג אינו פועל חלילה כדי לסכל את מדיניותך - ההפך הוא הנכון".

עוד ציין מנדלבליט, כי "הצגת הקשיים המשפטיים הכרוכים בקידומה של הצעה כזו או אחרת בוודאי איננה בבחינת 'סיכול', אלא היא חובתו של כל יועץ משפטי במערך הייעוץ לממשלה".

מלשכתו של כ"ץ נמסר בתגובה כי שר האוצר "עומד מאחורי כל מילה שאמר על התנהלות היועץ המשפטי של האוצר אסי מסינג. מסינג הטעה את היועץ המשפטי לממשלה במכתב תגובתו".

ביום ראשון שלח מנדלבליט מכתב תשובה לכ"ץ באשר לקידום תוכניות כלכליות בתקופת הבחירות. במכתב הזכיר היועמ"ש לשר כי יש צורך לתאם מראש כל תוכנית או החלטה עם משרד המשפטים, לפני הצגתם או אישורם, במטרה להימנע מהחלטות פופוליסטיות בתקופת הבחירות.

מנדלבליט אמר כי "יש להיזהר מפני שימוש לא ראוי בכוח שלטוני ובמשאבי המדינה לתעמולה או להשגת יתרון לא הוגן למפלגה או למועמד מסוים". הוא הוסיף כי  "על אף חלוף חודש ימים מאז מועד משלוח המכתב האמור, עד למועד זה טרם הוצגו לפני גורמי המקצוע והייעוץ המשפטי לממשלה מרבית פרטי התוכנית".

לדברי היועמ"ש, הוא אישר שתי הצעות מתוך התוכנית הכלכלית שהובאו בפניו: הוראת שעה למענק חד-פעמי להגדלת קצבאות הנכות ל-2020 וטיוטת תקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים.