חודש לאחר שעזב את המערכת הפוליטית: שר המשפטים לשעבר אבי ניסנקורן מצטרף למכון הישראלי לדמוקרטיה כעמית בכיר אורח, כך נמסר הבוקר (רביעי) מהמכון. בהודעה נמסר כי "במסגרת תפקידו במכון יקדם ניסנקורן יוזמות להתאמת שוק העבודה לעידן שאחרי משבר הקורונה, לשיפור דרכי עבודת הממשלה ויתגבר את מאמצי המכון לחיזוק מוסדות הדמוקרטיה ושלטון החוק".

יוחנן פלסנר, נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה בירך היום על הצטרפותו של ניסנקורן, ואמר כי "הרקע המקצועי והניסיון המעשי של אבי יסייעו לקדם את חזון המכון בכל הקשור לרפורמות הנדרשות בשירות הציבורי. אין ספק שמשבר הקורונה חידד את הצורך לשפר ולטייב את עבודת הממשלה והדרג המקצועי בשירות הציבורי".

"אני סמוך ובטוח שהצטרפותו של אבי לצוות חוקרי המכון ייצר מכפיל כוח משמעותי להתמודדות עם המאבקים לבלימת יוזמות אנטי דמוקרטיות ולחיזוק שלטון החוק", הוסיף.

ראיון של אבי ניסנקורן בערוץ הכנסת. צילום: מתוך ערוץ הכנסת

ניסנקורן ציין: "אני שמח על ההזדמנות להצטרף למכון הישראלי לדמוקרטיה, מכון המחקר המוביל בישראל מבחינת ידע, מומחיות והגנה מתמשכת על הערכים הדמוקרטיים וחיזוק המערכות הציבוריות. בכוונתי לסייע בעיצוב מדיניות שתאפשר בין היתר את הגדלת הפריון בשוק העבודה כמו גם הרחבת ההזדמנויות התעסוקתיות לכלל המגזרים בחברה הישראלית, וכמובן חיזוק הדמוקרטיה ושלטון החוק".